Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2007 00:00
TÜRKİYE’de ağır vasıta sanayisinin önde gelen şirketlerinden olan Koluman Holding, yüzünü Avrupa’ya çevirdi. Koluman, Türk Silahlı Kuvvetleri’nden, Karayolları Genel Müdürlüğü’ne kadar kamu ve özel sektörün önde gelen şirketlerine ağır vasıta üretiyor. Mercedes Benz Türk’ün de ortağı olan Holding, aldığı 230 dönümlük araziyle yatırımlarını Romanya’ya da taşıdı.
MERCEDES Benz Türk’ün en büyük yerli ortaklarından olan Ankaralı Şirket Koluman Holding, Romanya’ya otomotiv üssü kurmak için kolları sıvadı. Bükreş otoyolu üzerinde 230 dönümlük bir arazi satın alarak ilk dış yatırımını gerçekleştiren şirket, Mercedes Benz’in Romanya bayiliğini de yapacak.
Koluman Holding, 1965 yılında Koluman ve Saltık ailesinin ortaklığıyla kuruldu. 1984 yılında Mercedes Benz Türk’e ortak olarak hisse sahipliğinin yanı sıra şirketin bayiliğini de aldı. Koluman’ın Ankara, İstanbul, Mersin ve Gaziantep’de bayileri bulunuyor. Bu dört bölgede satış, servis ve yedek parça satışları yapılıyor. Tarsus’daki fabrikada ise tamamen yerli trayler, akaryakıt tankeri, beton pompası gibi araçların üretimi gerçekleşiyor.
CİROSU 650 MİLYON YTL : Geçen yıl 6 bin 400 araç satışı yapan ve servislerini 50 bin aracın ziyaret ettiği Koluman’ın, 2006 cirosu ise 650 milyon YTL oldu. 42 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren Koluman 2008’le birlikte dışa açılmanın adımlarını da attı. Romanya’daki çalışmalarına ilk etapta 10 milyon euro yatırım ile başlayacak olan Holding, pazardaki gelişmelere göre de bu miktarı arttıracak. Romanya’da yılda bin ağır vasıta satışı hedeflediklerini belirten Koluman Yönetim kurulu Üyesi Kaan Saltık, kendi üretimleri trayler, beton pompası, akaryakıt tankerlerini de Avrupa’ya tanıtmış olacaklarını söylüyor.
2009’DA AÇILACAK: 2006’nın sonunda Bükreş’de arsayı satın aldıklarını vurgulayan Saltık, 2008’in başında ise 18 ay sürecek inşaat sürnecine başlayacaklarını dile getiriyor. Saltık, 2009’un ikinci yarısında da tesisin açılışını gerçekleştireceklerini aktararak, ilk etapta ağır vasıta servisini ve show room’u devreye sokacaklarını kaydediyor. Saltık şirketin yatırımlarıyla ilgili şunları vurguluyor: "Büyüme odaklı bir şirketiz. Şimdi yurtdışına açılma arzusundayız. Türkiye’de yeterince genişlediğimizi düşünüyoruz. Dolayısıyla Romanya’da yatırım yaptık. Mercedes Benz Türk’ün tüm ürün paletinin yanı sıra kendi ürünlerimizi de satacağız. Mercedes Benz’in Romanya bayiliğini yapmak için başvuruda bulunduk. Orada planladığımız yatırım ilk etapta 10 milyon euro ile başlayacak. Pazardaki gelişimelere göre bu miktar artabilir.
HIZLA BÜYÜYEN BİR PAZAR: AB üyesi olan Romanya, çok hızlı bir büyüme potansiyeline de sahip olan bir pazar. Türkiye ile de paralellikler gösteriyor. Bütün bunlar bize cazip geldi ve orada başarılı olabileceğimizi düşündük. Romanya Türkiye’nin gerisinde başladı ve hızlı bir şekilde gelişiyor. Bükreş otoyolu üzerinde, oldukça ağırvasıta trafiği olan ve Türk nakliyecilerin de yoğun olarak kullandıkları bir yolda konumlanacağız. Bükreş Avrupa için ciddi bir lojistik merkez oluyor. Orta vadeli hedefimiz, yılda bin kamyon satışını yakalamak. Rakiplerimiz Türkiye’deki rakiplerimizin aynısı. Burada verdiğimizi savaşın benzerini orada da vermek zorundayız. Kamyon üreticileri gelişen bir pazar olduğu için Romanya’daki yatırımlara çok özen gösteriyorlar. Dolayısıyla bütün güçler o pazardan pay almak için var güçleriyle savaşıyorlar. Bu söylediğim rakamlara gelmek kolay olmayacak. Bükreş’deki başarımıza göre başka şehirlere de yayılmayı düşünüyoruz. Bizim için de yeni bir tecrübe. Zaman gösterecek. Arzumuz Türkiye’deki ulaştığımız başarıya Romanya’da da devam etmek."
TSK’ya askeri araç
KOLUMAN, kamu ve askeri sektöre de araç satışı gerçekleştiriyor. "Şirketin geçmişinden gelen kamu işinde ciddi bir tecrübemiz var" diyen Saltık, Belediyelerin, Karayolları Genel Müdürlüğünün ve Devlet Demiryolları’nın projelerine yönelik ürünler de sunduklarının altını çiziyor. Saltık TSK ile çalışmalarından ise şöyle bahsediyor: "Silahlı Kuvvetlere zaman zaman Unimoc’larla beraber üst yapı yapıyoruz. Fabrikamız yeni tank taşıyıcı geliştirdi. Oldukça iyi bir ürün oldu ve beğeni topladı. Bunun dışında sivil kamyonların askerileştirmesini yapıyoruz. Kamuflaj boyasını yapıp, NATO standartlarında çekiş dizaynı, sudan geçme özelliği kazandırıyoruz. Unimoc’ların arkasına çeşitli platformlar veriyoruz. Bunların üzerine haberleşme ve silah sistemleri konuluyor."