Oluşturulma Tarihi: Nisan 10, 2010 00:00
Türkiye’nin farklı illerinden sektör temsilcilerinin katılımıyla gerçekleşen 1. Ulusal Pazarlama İletişimi Kongresi, paralel oturumlarla sürdü.
Anadolu’nun çeşitli kentlerinden gelen reklamcılar, sektörün sorunlarını İzmir’de tartıştı. 1. Ulusal Pazarlama İletişimi Kongresi’nde rekabet koşulları, müşteri ilişkileri, başarı öyküleri, yerel markaların önemi öğrencilere ve sektör temsilcilerine anlatıldı.
İzmir Ticaret Odası (İTO) ve İzmir Reklamcılar Derneği İRD) tarafından İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde düzenlenen 1. Ulusal Pazarlama İletişimi Kongresi’nin “Yerelden evrensele reklam” konulu panelinde açılış konuşmalarını İTO Başkanı Ekrem Demirtaş ile Doğan Yayın Holding İcra Kurulu Başkanı ve Uluslararası Reklamcılık Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ yaptı. Panelin ilk oturumunda “Yerelden pazarlama iletişimi görünüşü”nü Kayseri, Gaziantep, Bursa, Konya, Ankara ve Antalya’dan gelen sektör temsilcileri anlattı.
Bursa Reklamcılar Derneği Başkanı Ferahi Güzelsözlü, Uludağ’ın termal suyuna, mimarisinden mutfağına kadar her yönüyle adından söz ettiren Bursa’nın ülke ekonomi pastasından da önemli bir pay alması gerektiğini söyledi. Gaziantep’ten katılan Dolphin Ajans Başkanı Nazmi Özkoyuncu da rekabetin vahşi olduğu reklam sektöründe yunus olmayı tercih ettiklerini belirterek, yerelde büyüyen firmaların Anadolu ajanslarını terk edip İstanbul’la çalışmalarına tepki gösterdi.
Panelde Kayseri’den Medya Merkez Ajans Başkanı Muhittin Özdemir, Konya Reklamcılar Derneği Başkanı Hüseyin Altunbaş, Akdeniz Reklamcılar Derneği Başkanı Cihan İşbaşı, Ankara Reklamcılar Derneği Başkanı Fatih Atilla da sektörün durumunu anlattı.