Oluşturulma Tarihi: Aralık 05, 2007 00:00
Provizyon sisteminde yaşanan aksaklıklar, eczacıyla hastayı karşı karşıya getirirken, TEİS Başkanı Nurten Saydan, "3 yıldır söylüyoruz. Sistem hala randımanlı bir şekilde çalışmıyor" dedi. Saydan, hastanede biten kuyrukların eczanelere de taşındığını öne sürdü.
TÜM Eczacı İşverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Nurten Saydan, 3 yıldır provizyon sisteminin bir türlü randımanlı bir şekilde çalışmamasını sürekli dile getirdiklerini belirterek, önceki gün de bütün yurtta kesik olan provizyon sistemleri yüzünden eczacıların zor durumda kaldığını, hastaların ise ilaçlarını alamadığını kaydetti.
2005 Şubat ayından beri büyük bir fedakárlıkla SSK, Bağ-kur, emekli, yeşil kart ve memur reçetelerini karşılamaya çalıştıklarını belirten Saydan yaptığı yazılı açıklamada şunları şöyledi: "Sağlıkta dönüşüm projesi kapsamı sosyal güvenlik kurumlarının tek çatı altında toplanmaya çalışılmasının neredeyse üçüncü yılı dolarken, eczacıların üzerindeki ağır yük kaldırılmamış, aksine her geçen gün yeni yükler yüklenmiştir. Bunların başında düzgün çalışmayan provizyon sistemi gelmektedir. İlaç hizmeti verirken hastanın hak sahibi olup olmadığı, ilacı yazan kurumun yetkili olup olmadığı, hastanın daha önce aldığı ilaçların şimdi vereceğimiz ilaçla olan uyumu, ilacın kurum tarafından ödenebilir olup olmadığı gibi birçok bilgi; devlet tarafından yaptırılmış bulunan ve kontrolü de halen devlet yetkilileri tarafından yapılan bir sistem olan provizyon sistemi tarafından sürdürülmektedir.
ECZACI SORUMLU TUTULAMAZ: Provizyon sistemi çalışmazsa, eczacı ilacı hastaya veremez. Sistem çalışmaya başladığı zamana kadar hastayı bekletir. Bu durumda hasta gecikme dolayısıyla daha da ağırlaşabilir, tedavisi gecikir, acil durumu olan bir hastaysa bu durum hastanın hayatını kaybetmesine bile sebep olabilir. Bu durumda asla eczacı sorumlu tutulmaması gerekir, çünkü eczacının görevi reçeteyi sisteme girip hastaya ona göre vermektir. Ancak hastanın zarar görmesine eczacı neden olmuş gibi toplum gözünde eczacı suçlu olarak görülür.
MAĞDUR OLUYORUZ: Veya eczacı ilaçları provizyon sistemine girmeden hastaya verir. Hasta ilacını alır gider. Eczacı sistem açıldığı zaman reçeteyi girer ve provizyon sisteminin bazı ilaçları ödemediğini görür. Bu durumda ilaçları veren eczacı parasını almadığı ve alamayacağı ilacı hastaya vermiş olur. Böyle bir durumda da eczacının bir kabahati yoktur ama fatura yine eczacıya çıkarılır 70 milyon insanın 23 bin noktadan ilaç alırken bu sistemin çalışması gerektiğini bildiği halde buna uygun bir provizyon sistemi kuramayan yetkililerin sorumluluğu ne olacaktır?"
Hasta kuyruğu eczanede
SON bir haftadır çalışmayan provizyon sistemi yetkililerin ’pazartesi gününden itibaren sorunsuz çalışacak’ açıklamalarının aksine halen doğru düzgün çalışmamaktadır. Son üç yıldır provizyon sisteminin hala düzeltilmemiş olması hastaları da bizleri de mağdur etmektedir. Hastanelerdeki kuyrukları azalttık, hastaların ilaca ulaşmasını sağladık diyerek pembe tablo çizenlere sesleniyoruz! SSK bilgi işleminin eski sistemi kullanmaya devam etmek için ayak diretmesi yüzünden hastane kuyrukları eczanelerimizde yaşanıyor. Hem hastalarımız hem biz eczacılar bu bitmeyen çileden bıktık, usandık!"