Sedat CENİKLİ
Oluşturulma Tarihi: Ekim 29, 2020 01:04
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın, 2003-2019 döneminde hayata geçirilen ya da temeli atılan çalışmalara ilişkin 81 şehir için ayrı ayrı hazırladığı bültenlerde, devam eden projelerin tamamlanma tarihleri de yer aldı.
Bültenin ‘2003-2019 döneminde yapılan karayolu çalışmaları’ kısmında, kent için ve komşu şehirlerle bağlantı yollarında devam eden çalışmalardan da bahsedildi. Bu kısımdaki bilgilere göre; çalışmalarına 2018’de başlanılan ve Gölbaşı’nın iki yakasını bir araya getirecek olan Konya Yolu Alt Geçit Projesi’nin 2021’de tamamlanması planlanıyor. Toplam maliyeti 345 milyon 579 bin TL olan proje kapsamında 1 kilometrelik yol ve alt yollar inşa ediliyor. Bültende, çalışmanın son durumuyla ilgili, “Servis yolu çalışmaları tamamlanmış olup, toprak işler, fore kazık ve diyafram duvar çalışmalarına devam edilmektedir” denildi.
2023’TE HİZMETTEBültende yer verilen diğer bir proje ise demiryoluyla seyahat süresini 14 saatten 3 buçuk saate indirecek olan
Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi oldu. Toplam maliyeti 6 milyar 555 milyon 427 bin TL olan proje kapsamında Ankara (Polatlı)-Afyonkarahisar, Afyonkarahisar-Uşak (Banaz), Banaz-Eşme, Eşme-Salihli, Salihli-Manisa ve Manisa-Menemen kesişimlerindeki altyapı çalışmaları devam ediyor. Polatlı-Afyonkarahisar kesiminin 2022, Afyonkarahisar-Uşak-İzmir kesiminin ise 2023’te tamamlanarak hizmete açılması hedefleniyor.
ANKARA-SİVAS 2 SAATE DÜŞECEKMarmaray ve Kars-Bakü-Tiflis demiryolu projeleri ile birlikte Demir İpekyolu Projesi’nin hayata geçirilmesinde önemli bir aşama olan Ankara-Sivas YHT Projesi’nin ise bu yıl sonuna kadar tamamlanması planlanıyor. Mart ayında test sürüşlerine başlanan proje hayata geçtiğinde Ankara ve Sivas arası demiryolu ulaşımı, 12 saatten 2 saate düşecek.