Otelimize gelenler müşteri değil misafir

Güncelleme Tarihi:

Otelimize gelenler müşteri değil misafir
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 23, 2007 00:00

Patron patrona köşemize bu hafta 41 yıllık Ankara Dedeman Oteli’nin 38 yaşındaki genç genel müdürü Nadir Kadakal’ı konuk ediyoruz. Nadir Kadakal, yaklaşık 14 yıldır Dedeman Otellerinde çeşitli idari görevlerde bulundu.

Şu anda Ankara Dedeman Oteli’nin genel müdürlüğünü yapıyor. Ankara Dedeman 1966 yılında açılmış ve 41 yıldır başkentte hizmet veriyor. Kadakal, 41 yıllık başarıyı, "Otelimize gelenlere müşteri değil misafir gözüyle bakıyoruz" sözleriyle özetliyor.

VELİ SARITOPRAK: Büyükelçiliklere ve yabancı misyonlara ev sahipliği yapan, Avrupa Birliği süresince çok önemli ilişkilerin yürütüldüğü, Türkiye’nin en önemli siyasi kararlarının alındığı başkentimizde, Dedeman gibi köklü bir kuruluşta bu kadar genç yaşta genel müdürlük görevini başarı ile sürdürmeniz sektörde konuşuluyor. Bu başarınızı neye borçlusunuz? Kendinizden kısaca bahsedebilir misiniz?

NADİR KADAKAL: 1969 Bayburt doğumluyum. İki çocuk babasıyım. Hacettepe Üniversitesi Turizm Otelcilik mezunuyum. 20 yıldır turizm sektöründe görev yapmaktayım. Son 14 senedir Dedeman Grubu Otellerinde görev yapıyorum. Bu meslekteki başarının sırrı öncelikle işinizi sevmek, insanları sevmek ve insanlara değer vermektir. Her sabah işe başlarken, ilk başladığım günkü heyecanı içimde hissediyorum.

41 YILLIK TECRÜBE

Dedeman Ankara gibi köklü bir otelin 41 yıldır gelişerek ayakta durabilme başarısını neye bağlıyorsunuz?

Dedeman, otelcilikte 41 yıldır edindiği bu tecrübe ile kurumsallaşma yolunda oldukça yol almıştır. Otellerimize gelenleri müşteri değil misafir olarak algılayarak, geleneksel Türk misafirperverliği çerçevesinde ağırlanmışlardır. Dedeman misafirperverliği ile, pazarın ihtiyaçları doğrultusunda konuklarımıza maksimum fayda sağlamayı hedefliyoruz. Aidiyet duygusu ve takım ruhu Dedeman’ın vazgeçilmezi.

Dedeman aynı zamanda markalaşmış bir otel. Dedeman denilince insanların aklında olumlu bir imaj beliriyor. Marka bilinirliğini olumlu bir imajla arttırmak isteyen otellere ne tavsiye edersiniz?

İçinde bulunduğumuz sektörde sağlıklı büyüme ve gelişmeyi sürdürmek, bütünlük içinde çeşitlenmek, küreselleşmek, yurtiçinde ve dışında güvenilir marka olmak bizim vizyonumuzdur. Dedeman Ankara olarak bizim kaliteye, kalitede sürekliliğe, misafir memnuniyetine inanmamız ve bunu en iyi şekilde uygulamamız marka olmamızda ki en önemli etken diye düşünüyorum. Zincir otellerde marka çok önemlidir. Misafirin her konakladığı otelde aynı standardı bulması gerekir. Bunun çalışanların eğitimiyle de desteklenmesi gerekiyor. Misafir memnuniyetini ancak çalışanların memnuniyeti ile elde edebileceğimizin bilincindeyiz.

Hedefimiz yüzde 100 misafir memnuniyetini ve güvenini sağlamaktır. Memnun kalan ve ürün kalitesine güvenen misafirler, bir sonraki tercihlerinde yine aynı ürüne yönelmektedirler. 41 yıldır otelimizde devamlı konaklayan ve bizi ailesinin bir parçası olarak gören misafirlerimiz bunun en güzel örneğidir.

Zincir otel olabilmenin avantajları neler?

En önemli avantajı marka tanınırlığı yaratıp satış pazarlamada operasyon kolaylığı sağlaması. Ürün ve envanter çeşitliliğinin olması. Lojistik desteğin sağlanabiliyor olması. İnsan kaynakları açısından tercih edilen durumda olunması.

DOLULUK YÜZDE 70’LERDE

2007 yılı doluluk oranınız nerelerde seyrediyor? Konaklayanların yüzde kaçı yabancı?

2007 yılı doluluk oranımız yüzde 70’lerde seyrediyor. Büyük bir aksilik olmazsa yılsonu kapanışımız da bu orana yakın olacaktır. Her geçen yıl otelimizde konaklayan sayısı bir önceki yıla göre artış göstermektedir. Geçen yıl bu oran yüzde 40’lar da idi bu yıl bu oran yüzde 45’lere yaklaşmaktadır.

Ankara turizminde de bir atılım yapılabilir mi? Ankara’ya gelen turist sayısının artması için neler yapılabilir?

Ankara uluslararası kongre merkezi olabilir. Bu olay gerçekleşirse Ankara için her açıdan önemli gelişmeler olur. Esenboğa Havalimanının Dış Hatlar Terminali ile birlikte yenilenerek hizmete girmesi ve yıllık 10 milyon yolcu kapasitesine çıkması Ankara’nın uluslararası kongre merkezi olması yolunda önemli bir avantajdır. Tabii ki iş havaalanı ile bitmiyor. uluslararası kongre olabilme şartlarından en önemlisi bir şehirde 20 bin tane beş yıldızlı yatak kapasitesine ulaşılması gerekiyor. Şu anda bu kapasite 5 bin dolaylarında. Bu konu ile ilgili olarak Turizm Bakanımız, Büyükşehir Belediye Başkanımız, Ankara Sanayi Odası Başkanımız öncülüğünde bütün Turizm yatırımcıları ve yöneticileri ile bir toplantı gerçekleşmiş, bu toplantıda bu alanda yapılacak yatırımlar konusunda gerekli desteğin Turizm Yatırımcılarına verileceği belirtilmiş idi.

Yatırımlar sürüyor

Dedeman’ın Ankara’ya yeni yatırımları olacak mı? Yurt içinde ve yurtdışındaki yatırımlarınız ve tesisleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?

- Türkiye’nin ekonomik anlamda büyümesine paralel olarak, birçok kentte otel ihtiyacı artış göstermektedir. Bu süreçte Dedeman Otelleri, şehir otelciliği alanında hızla büyüme sürecine girmiş durumdadır. Ankara’ya da gerekli şartlar oluşursa ikinci otel yatırımımız olabilecektir. Dedeman Turizm Yatırımları A.Ş. adı altında yapılan yatırımlarımız oldukça hızlı bir şekilde devam etmektedir. Aralık 2006’da Konya Hotel&Convention Centre otelimizin açılışı ile başlayan bu hızlı büyüme sürecimiz; Nisan 2007’de Dedeman Şanlıurfa’da devam etmiş olup, bu yıl sonuna kadar Dedeman Antakya, Dedeman Gaziantep, Dedeman Gebze, Dedeman Büyük Çekmece ve Dedeman Şile Otellerimizin hizmete girmesi ile hızını artıracaktır.

2008 ve 2009 yıllarında hizmete girecek olan Dedeman Zonguldak, Dedeman Çeşme ve yurtdışında hizmete girecek olan Dedeman Jurmala Hotel & Convention Centre otellerimizin kontratları yapılmış bulunmaktadır. Kontrat aşamasında olan diğer görüşmeler Gelişim ve Stratejik Pazarlama Direktörlüğümüz aracılığı ile yürütülmektedir.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!