Güncelleme Tarihi:
Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Levent Küçük, kanunun yürürlüğe girmesinin ardından ileti göndermeye devam etmek isteyen firmaların tüketiciden onay almak için yoğun çaba sarf ettiğine işaret ederek, "Telefon ve internet hizmeti veren şirketler, tüketicileri 'onay' mesajı bombardımanına tuttu, çünkü firmalar yeni yasa gereğince onay almak zorunda. Tüketicilerimize kendileri için çok gerekli olan, günlük hayatları ve işlemleri ile ilgili firmalardan gelen mesajlara onay verebilirler ama kendilerini rahatsız eden, alakalı olmadıkları konularla ilgili firmalara onay vermesinler. Firmanın bu konudaki cazip promosyonlarını da dikkate almasınlar" diye konuştu.
‘ŞİKAYET HAKKINI KULLANIN’
Yasanın uygulamaya girmesiyle tüketicilerin cep telefonlarına "Kampanya ve bilgilendirme SMS'lerini almak istemiyorsanız bu numaraya çağrı bırakın ya da 'hayır' yazarak bu mesajı cevaplayınız" diye iletiler gönderildiğini belirten Küçük, şunları kaydetti:
"Firma burada tüketiciden onay istiyor ve tüketicilerimizin kafası karışıyor. Elektronik ticarette yeni dönemi başlatan kanunun yürürlüğe girmesiyle alıcılara gelmeye başlayan 'SMS almak istemiyorsanız arayın, mesaj atın' gibi iletilere tüketicilerin cevap verme yükümlülüğü bulunmuyor. Bu konuda 'sessizlik' ret anlamı taşıyor. Eğer onay almayan firmalar ileti göndermeye devam ederse suç işlemiş olacak ve tüketicilerimiz, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı(na şikayette bulunabilecek. Vatandaşlar, bu yasayla hormonlu kısa mesaj ve maillerden kurtulacak. Tüketiciler, firmaların gönderdiği, kendilerini rahatsız eden mesajlar için şikayet hakkını mutlaka kullansın."