Güncelleme Tarihi:
Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek’in, Ankarakart’ı, Özel Toplu Taşım Araçları’ndan (ÖTA) sonra Özel Halk Otobüsleri’ne (ÖHO) de taşımak için çalışma yaptıklarını açıklamasının ardından 1.5 ay geçmesine rağmen somut bir adım atılmaması, konuyu yeniden gündeme getirdi. Hürriyet Ankara, okur şikayetlerinin artması üzerine konuyu, Ankara Şehiriçi Özel Halk Otobüsleri Esnaf Odası Başkanı Ercan Soydaş’a sordu. En büyük sorunun ücret tarifesi ile işsiz kalacak biletçiler konusu olduğunu belirten Soydaş, “Toplu taşımada birlik olsun istiyoruz. Kartlı sisteme geçilecekse otobüsü, minibüsü, özel toplu taşıma aracı hep birlikte geçelim” dedi. Soydaş şunları söyledi:
“Hedefimiz, kartlı sistem entegrasyonunun, EGO araçlarıyla birebir aynısı olması. Yani ücret eşitliği istiyoruz. Tam ücret ÖHO’da 2.75, belediye otobüsünde 2.50. Arada 25 kuruş fark var. Biz bu farkı aşağı çekelim istiyoruz. Eğer kartlı sisteme geçildiğinde böyle kalırsa vatandaş tercihini yine belediye otobüsünden yana kullanacak. Vatandaş menfaatine olacaksa bu iş, ücretlendirme de eşit olmalı. Aktarmada da aynı şekilde.
BELKİ BİLETÇİLER BİR SÜRE DEVAM EDER
Biletçilerin işsiz kalma durumu var bir de. 550 civarı biletçi çalışanımız var. Bunların işsizlik sorunu ortaya çıkacak. Esnaf odası olarak bu konuda yapacak çok bir şeyimiz yok. Ama belki kartlı sisteme geçilse bile biletçiler bir süre daha devam eder. Sonuçta özel halk otobüsleri, ticari araçlar. Kamu araçlarıyla çok ilişkilendirilip, benzer şeyler beklendiği için çok şikayet alıyoruz.
ÜCRETSİZ TAŞIMA YÜZDE 30’LARDA
Özellikle de ücretsiz taşımayla ilgili. Durakta bekleyen 20 kişiden 18’i ücretsiz olursa ticari açıdan zor bir durum. Devlet desteği geliyor 65 yaş üstü için araç başı aylık bin lira. Tabi bu, hiç olmamasından çok daha iyi ama yeterli değil. Bunlar yüksek giderli araçlar. Ücretsiz taşımanın yüzde 30’ları bulduğu Ankara’da, esnaf açısından bakıldığında bunun giderlerini karşılamak zor.
TOPLU TAŞIMADA TEK SİSTEM OLSUN
Vatandaşın menfaati düşünülüyor elbette ama biz de esnafı düşünmek zorundayız. Teferruatlı bir çalışma yapıyoruz, gecikme de bu yüzden. Yani toplu taşımada bütünlük olacaksa tek bir sistem olsun. Benim hayalim şu; toplu taşımada birlik olacaksa ayrım yapılmasın. Kartlı sisteme geçilecekse otobüsü, minibüsü, özel toplu taşıma aracı ve ilçeleri hep birlikte geçelim. Ankarakart’a minibüslerle geçelim istiyoruz. Onlar da toplu taşımanın bir parçası. Bütünlük olduğunda her şeyin daha kolay olacağını düşünüyoruz. İnşallah şartlar oluşursa planlamamız o şekilde devam ediyor.”
Başkan Gökçek, Mayıs ayında katıldığı bir radyo programında “Özel Toplu Taşım Araçları’nda kullanılmaya başlanan Ankarakart’ı Özel Halk Otobüsleri’ne de taşımak için çalışmalar yapıyoruz” ifadelerini kullanmıştı.