Güncelleme Tarihi:
Ankara’da dijital okuryazarlık becerilerini ‘Dijital Öğretmenler’ projesi kapsamında aldığı eğitimlerle geliştiren sınıf öğretmeni Nuh Kılınç, kullandığı yeni yöntemlerle dersleri eğlenceli hale getiriyor. Çankaya’daki Nebahat Keskin İlkokulu’nda görev yapan Kılınç, bin öğretmene ulaşılan proje kapsamında 10 hafta boyunca eğitim aldı. “Bu eğitimlerden önce bilgisayarı kullanıyoruz zannediyorduk aslında ama etkili bir şekilde kullanamıyormuşuz” diyen Kılınç, şunları söyledi:
“Proje kapsamında ‘Dijital Vatandaşlık ve Güvenlik’, ‘Yaratıcılık ve Görsel Tasarım’, ‘Etkili Sunum Yapma’, ‘Yaratıcılık ve Görsel Tasarım’, ‘Eleştirel Düşünme, Ölçme ve Değerlendirme’ konularında eğitim aldık. Okunacak kitapların ismini vererek PDF formatını öğrencilere gönderiyorum. Okumaların ardından oyun platformu üzerinden kitapla ilgili soruları yanıtlıyorlar. Öğrencilerden çok olumlu tepkiler geldi. Çünkü dersler daha heyecanlı geçiyor. İnteraktif ortamı renklendiriyoruz. Özellikle soruların belirli süre içerisinde yapılması, bu esnada öğrencilerin doğru ve yanlış cevaplarıyla kaçıncı sırada olduğunu görmesi yarışmayı daha heyecanlı kılıyor. Uzaktan eğitim sürecinde siber güvenlik konusunda dikkat edilmesi gerekenleri de öğrenci ve velilere anlatıyorum.”
BİN KİŞİYE ULAŞILDI
Habitat Derneği, ODTÜ iş birliği ve İlkokul Öğretmenleri Sağlık ve Sosyal Yardım Sandığı desteğiyle ilkokul ve ortaokul öğretmenlerine yönelik düzenlenen projenin ilk fazı kapsamında, Ankara, İstanbul, İzmir, Adana, Ağrı, Aydın, Erzurum, Gaziantep, Kahramanmaraş ve Samsun’da bin öğretmene ulaşıldı. 10 hafta süren eğitimler Kasım 2020 itibarıyla başladı. Projeye katılan öğretmenlerin yaklaşık 30 bin öğrencinin dijital beceriler kazanmasına katkıda bulunması amaçlandı. Çevrim içi eğitimlerin ardından yapılan değerlendirme sonucunda, 100 öğretmen yüz yüze ileri seviye dijital okuryazarlık eğitimi alacak.