Güncelleme Tarihi:
Hacettepe Teknokent’te Ar-Ge faaliyetlerini sürdüren yazılım firması yetkilisi Bedri Diker, öğrenci, veli ve servis şirketlerinin erişim soruna yönelik sorunu geliştirdikleri yazılım ile aştıklarını söyledi. Bin kadar çocuk ve velisi ile birkaç ay süren test çalışmasını başarıyla tamamladıklarını anlatan Diker, şunları söyledi:
“Geliştirildiğimiz servis çağrı ve bilgilendirme sistemi, GSM, GPRS, GPS ve Web tabanlı. Servis aracının gecikmelerinden dolayı öğrenci ve velilerin kapıda beklemesinin önüne geçiyoruz. Her veli kendi istediği mesafe ve zamanı internet üzerinde ayarlayarak servisin geldiğini öğreniyor. Eşzamanlı olarak çocuk evden çıkıyor ve gecikmelerden etkilenmiyor. Kapı önlerinde soğukta veya sıcakta beklemiyor.”
İNTERAKTİF SİSTEM
Bir öğrencinin gecikmesinin zincirleme olarak diğer öğrencileri de etkilediğine işaret eden Diker, sistemle ilgili şu bilgileri verdi:
“Servis eve yaklaşırken sistem veliyi arayarak aracın nerede ve kaç dakika sonra öğrenciye alacağına bildiriyor, okula vardığında da SMS gönderiyor. Akşam ise okuldan ayrılırken SMS atılıyor, eve yaklaşırken velinin istediği mesafede çocuğun evin önüne geleceği saat bildiriliyor. Çocuk, okula gitmeyecek ise cep telefonuyla sisteme yapılacak bildirim ile servis aracı diğer öğrencinin adresine yönlendiriliyor. Ayrıca öğrenci başka bir yakının evine gidecekse bildirimler yönlendirilen o kişinin cep telefonuna yapılıyor” dedi.
Türkiye’de 70 bin servis bulunduğunu bildiren Diker, “Servis şoförleri, velilere ulaşmak veya onların aramalarını cevaplamak için adeta santral memuru gibi çalışıyor. Geliştirdiğimiz yazılım kaza riskini de azaltıyor” diye konuştu.