Güncelleme Tarihi:
Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Tamer Karadağlı, Hürriyet Ankara Bürosu’nun geleneksel kahvaltısına konuk oldu, soruları yanıtladı. Ankara’da tiyatroya olan ilginin çok yüksek olduğuna dikkat çeken Karadağlı, belediyelerle yaptıkları iş birliklerini de anlattı. Mamak’taki tarihi Musiki Muallim Mektebi’ni Mamak Belediyesi ile birlikte yeniden elden geçireceklerini kaydeden Karadağlı, belediyeyi ziyaret ettiğini hatırlatarak, “Başkan Bey (Veli Gündüz Şahin) çok ilgili. Çok güzel bir toplantı gerçekleştirdik. Başkan bey sanata kapılarını olduğu gibi açıyor. ‘Sanat başka bir şey’ diyor. ‘Benden ne isterseniz, yardımcı olmaya hazırım’ diyor” ifadelerini kullandı. Karadağlı, tarihi Musiki Muallim Mektebi ile ilgili şunları söyledi:
TÜRKİYE’DE SANATIN ATEŞLENDİĞİ YER
“Cebeci’deki konservatuvar binamız şu anda Mamak Belediyesi’nde. O konservatuvar binası Türkiye’de sanatın ateşlendiği yer. Hâlâ duvarında orijinal yazısı duruyor. Manevi değeri çok fazla olan bir yer. Bütün büyük duayenler orada yetişmiş. Cüneyt Gökçer, Ayten Gökçer, Yıldız Kenter, Çetin Tekindor, Cihan Ünal... Önemli isimleri yetiştiren bir okul. Burası tarihi bir bina, tekrar bakımını yaptırıp, bizim kazanmamız gerekiyor. Eski işlevine getirip belki de müze yapmamız gerekiyor. Çünkü çok önemli bir yer burası. Olduğu gibi bir elden geçirilecek. Başkan bey çok yapıcıydı ben kendisiyle tekrar yakında iletişime geçeceğim. Bakanımızla da konuştum. Gerekiyorsa tüm her şeyi biz de yapabiliriz. Orayı bizim kazanmamız gerekiyor. Birçok oyuncunun manevi anlamda bir bağı var oraya karşı. Çünkü yatılı okumuşlar, bahçesinde, okulun her köşesinde anıları var. Ne yapmamız gerekiyorsa yapacağız. Bunun siyasi bir şeyi yok. Burası milli bir kazanç. Dediğim gibi sanat ateşinin ateşlendiği yer orası. Bizim göz bebeğimiz orası.”
Tamer Karadağlı, Hürriyet Ankara Temsilcisi Hande Fırat’ın ev sahipliğinde Hürriyet Ankara Bürosu’nun geleneksel kahvaltısına konuk oldu.
ALTINDAĞ BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ
Altındağ Belediyesi ile ilgili de iş birliği yaptıklarını kaydeden Tamer Karadağlı, “Altındağ sahnemiz 80’lerin sonu, 90’ların başından beri var. Biz o bölgeyi çok değiştirdik. Çünkü tiyatronun olması gençlerin tiyatroya değer vermesini ve tiyatroya gitmesini sağladı. Oranın gelişimi adına çok ciddi anlamda fayda sağlıyor. Altındağ bizim için çok önemli. Sağ olsun Altındağ Belediye Başkanı’mız (Veysel Tiryaki), ‘ne istiyorsanız ne yapmam gerekiyorsa söyleyin yapalım’ dedi. Bir sahnemiz olacak diğer sahneyi de sağ olsun başkan ‘kullanabilirsiniz’ dedi. Sanat teknik müdürümüz gidip o sahnelere bakacak, eksik ne varsa incelenecek. Belirli bir standarda getirelim ki orayı iyice kalkındıralım istiyoruz” dedi. Devlet Tiyatroları Pursaklar Sahnesi’ne de dikkat çeken Karadağlı, “Pursaklar olağanüstü gidiyor. Pursaklar Belediye Başkanı da (Ertuğrul Çetin) çok iyi. Bizim oyunlarımızın olduğu gün oraya ikramlar koyuyor. Çok ilgili, bizi yalnız bırakmıyor. ‘Ben buradayım bir şeye ihtiyacınız varsa ben her zaman buradayım’ diyebiliyor” diye konuştu.
‘ETİMESGUT’TA DEVLET TİYATROLARI YAZISI İNDİRİLDİ’
Tamer Karadağlı, Etimesgut Belediyesi ile daha önce protokol imzaladıkları 100. Yıl Cumhuriyet Kültür ve Sanat Merkezi’ndeki son durumla ilgili ise şu bilgileri verdi: “Orada Devlet Tiyatroları’ndan emekli olmuş bir arkadaşımız belediye başkanı. Ve ne enteresan ki ‘dışarıdan geldi’ diye eleştirilen ben Devlet Tiyatroları’na bir sahne kazandırdım. Devlet Tiyatroları’ndan emekli olan bir sanatçımız oradan Devlet Tiyatroları yazısını indirdi. Ama görüşmeler yapılacaktır tabii ki. Çünkü tek taraflı protokolü feshetmek diye bir şey söz konusu değil. Karşılıklı oturup konuşulacak. Gereği neyse de yapılacak. Gerekiyorsa da hukuka taşıyacağız. Daha önceki Başkan Enver Demirel geçen sene beni ziyarete geldi ve açık açık dedi ki; ‘Sayın genel müdürüm ben böyle bir şey yaptım. Gelin görün bunu siz biliyorsunuz, siz alın, ne gerekiyorsa yapın. Haftada bir iki günde oynarsanız ne güzel.’ Sayın başkan dedim bir iki gün oynamayalım, beş gün oynayalım. Sanat teknik müdürümüz ve bütün yönetim gittik Etimesgut’a. İnşaat halindeydi. Sanat teknik müdürümüz bütün notlarını aldı, ‘böyle yapılması lazım, sahne derinliğinin böyle olması lazım, işte kulislerin şöyle olması lazım’ dedik. Devlet Tiyatroları standardına göre hepsini sağ olsunlar yaptılar. Yüzyıllık Destan Ateş, Atatürk oyunuyla da prömiyer yaptık. Devlet Tiyatroları yazısını kocaman oraya astık. Ve yüzde yüz doluluk oranıyla oynamaya başladık biz orada. Hangi oyunu götürürsek kapı pencere yıkılıyordu. Şimdi sahneye sokmuyorlar bizi. Bir bildiği vardır yani sonuçta deneyimli bir oyuncu. Tiyatrosu var. Şaka yapmıyorum, başarılı olmasını da isterim. Kendisi zaten Devlet Tiyatroları’ndan çıktı. İnşallah başarılı olur.”