Güncelleme Tarihi:
Erbaş, sürücülerin otomobil yerine iki tekerli araç kullanmaları için yapılacak en küçük bir teşvikte bile hem devletin hem de bireylerin büyük kazanç sağlayacağı görüşünü dile getirdi. Erbaş, “Bir otomobil trafik nedeniyle ayda ortalama bin lira yakıt tüketir. Bir motosikletse, aynı trafikte hiç durmadan gittiği için 250 lira yakıt harcar. Ayrıca motosiklet trafikte otomobilin dörtte biri kadar yer kapladığı için ilave yola ihtiyaç olmaz. Bu nedenle motosiklet kullanımı özendirilmeli” yorumunu yaptı.
ÖTV düzenlemesi yapılmalı
Bunun için en başta ÖTV düzenlemesinin yapılmasının şart olduğunu savunan Erbaş, “Geçen yıl motor hacmi 250 cc’ye kadar olan motosikletlerde ÖTV oranı yüzde 22’den yüzde 8’e indirildi. Bu da direkt satışlara yansıdı. Ancak motosiklet satışlarının artması ve trafiğin rahatlaması için ÖTV indiriminin, motor hacmi 250 cc ile 800 cc arasındaki motosikletler için de yapılması gerekir. Bu motor hacminde yüzde 37 olan ÖTV oranı yüzde 16’ya çekilmeli. Ayrıca köprü ve otoban geçiş ücretleri düzenlenmeli. Motosiklet sürücüsü kamyonet ve minibüs sürücüsüyle aynı ücreti ödememeli” şeklinde değerlendirmede bulundu.