Mobilya sektöründe bilinçlenen tüketici rekabeti artırıyor

Güncelleme Tarihi:

Mobilya sektöründe bilinçlenen tüketici rekabeti artırıyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2011 00:00

FUARLARA katılım ve internet kullanımının mobilya sektöründe bilgi ve gelişimi tetiklediğini belirten Tepe Home Mobilya Yönetim Kurulu Başkanı İlhan İl, “Mobilya endüstrisi hızlı bir dönüşüm geçirerek bilgi ve sermayesi yoğun bir moda sektörü olma yolunda ilerliyor” dedi.

Türkiye’de tüketim alışkanlıkları ve tüketici tercihlerinin ciddi bir şekilde değiştiğinin altını çizen İl, “Bu değişiklilere paralel bir şekilde mobilya sektörü de değişiyor. Gelir seviyesi yükseldikçe beklentiler ve markalı ürünlere olan talep artıyor. Üretimin alt yapısı gelişiyor ve dünya standartlarına ulaşılıyor. Fuarlara katılım ve internet kullanımı, sektörde bilgi ve gelişimi tetikliyor. Böylece yeni malzemelere ulaşılıyor, malzeme kullanımı, trendler, renkler yakından takip edilebiliyor” diye konuştu.

Sektörün geleceğinden umutluyuz

Türkiye’nin mobilya sektörü açısından rekabet gücünün yüksek olduğunu belirten İl, şunları söyledi:
“Bu rekabet gücü ile birlikte de mobilya pazarı hızla büyümektedir. Ülkemizde 30’un üzerinde üniversitede yer alan tasarım bölümlerinde yetişen çok sayıda genç tasarımcı sektörümüze dinamizm katmaktadır. Ülkemizdeki şehirleşme, geniş aileden çekirdek aileye geçiş, kişi başına düşen gelirin hızla artması, TOKİ’nin ve çok sayıda inşaat şirketinin yeni konut projeleri üretmesi, yapılmakta olan ve planlanan iş merkezleri, otel yatırımları ve kentsel dönüşüm projelerine baktığımızda sektörün geleceği için olumlu düşünmek gerekmektedir.

Tüketici nokta hedef ile geliyor

Sektörde hızla artan bir rekabet var. Günümüz şartlarında yüksek kar marjları ile çalışabilmek mümkün değil. Bu yalnızca rekabet ya da krizlerden kaynaklanmıyor, müşterilerimiz de değişiyor. Fiyat, satış için tek kriter değil. Kalite, satış anında ve sonrasındaki hizmet, garanti, iade ve değişim koşulları gibi pek çok değişken tüketicinin kararlarını etkiliyor. Müşterinin ürüne erişimi için alternatifler çoğaldı. Artık tüketici bilinçli ve arzu ettiği ürünleri internet sitesinde inceleyerek nokta hedef ile geliyor. Tepe Home olarak biz mobilyanın yanı sıra ev aksesuarı ve hediyelik ürün satışı da yapıyoruz. Bu nedenle perakendedeki rakabeti daha yoğun hissediyoruz. Ülkemiz genç ve satın alma gücü yüksek 73 milyonluk büyük bir pazar var. Türkiye’nin organize perakende sektörü, Avrupa Birliği’nin en büyük yedinci, dünyanın ise en büyük 10’uncu pazarı durumunda. Bu nedenle sektörde daha fazla yabancı rekabeti ve dünya krizi sonrasında da yeni satın almalar ve konsolidasyonlar bekliyoruz.

Yaşam konforu önem kazanıyor

GÜNÜMÜZDE yaşam şartlarının değişimine bağlı olarak, alışkanlıkların da hızlı değişim gösterdiğinin altını çizen İl, “Bu hızlı değişim sonucunda yaşam konforumuz önem kazanıyor. Eskinin hacimli, ağır mobilyaları günümüzde yerini çok işlevli, fonksiyonel, yaşamı kolaylaştıran sade ve yalın mobilyalara bırakıyor. Mutfaklar ise artık sadece yemek pişirilen alanlar olmaktan çıkıp, ailenin bir araya geldiği, sohbet edildiği, dinlenildiği mekanlar haline dönüşüyor. Bu değişim doğrultusunda mutfaklar daha çok ev mobilyası görüntüsünde şekilleniyor. Tüm mobilyalarda mekanda huzur yaratacak bej, krem, vizon ve gri tonları kullanılıyor” diye konuştu.

Her fabrika yeni istihdam demek

ŞİRKETİMİZ ürünlerini üç kanaldan satışa sunuyor. Bunların ilki Tepe Home Mağazaları olup halen 14 ilde 22 Tepe Home Mağazası bulunuyor. Bunların 15 tanesini kendimiz işletiyor, yedi tanesini ise bayilik sistemiyle çalıştırıyoruz. 2011 yılında İstanbul Marmara Forum AVM’nde, Ankara Siteler’de, Alanya, Eskişehir, Giresun ve Konya’da altı mağaza açtık. Elazığ’da da bu yıl içinde bir mağaza açarak yıl sonu itibariyle 23 Tepe Home mağazasına ulaşmayı hedefliyoruz. 2012 yılı için şimdiden sözleşmesini imzaladığımız ya da imzalamak üzere olduğumuz üç mağaza planımız daha var. 2012- 2014 yıllarında açacağımız yeni mağazalarla tüm yurtta hizmet verecek 40 Tepe Home mağazasına ulaşmayı öngörüyoruz. Açılacak fabrikada ve mağaza ilave istihdam demek. Bugün itibariyle açılan her bir Tepe Home mağazasında ortalama 25 personel istihdam ediliyor. Bu durumda, açılacak Tepe Home mağazalarımızda ilave 600 istihdam yaratılması bekleniyor.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!