MOBESE’nin bilinmeyenleri

Güncelleme Tarihi:

MOBESE’nin bilinmeyenleri
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 28, 2012 00:00

Ankara Hürriyet, Başkentli sürücülerin en çok merak ettikleri konuların başında gelen kent içindeki “kameralı hız takibi” sistemini araştırdı.

Haberin Devamı

BAŞKENT’TE geçtiğimiz yılın aralık ayında 659 bin 409 olarak gerçekleşen “kırmızı ışık” ve “hız” ihlali rakamları, Kent Güvenlik Yönetim Sistemi’nin (KGYS) devreye girmesiyle birlikte yüzde 50 oranında azalarak nisan ayı sonu itibariyle 341 bin 418’e kadar düştü. Geçtiğimiz ay kameralar 314 bin 272 kırmızı ışık ihlali tespit ederken Başkentli sürücülerin 27 bin 146’sına “70 hız limiti”ni aştığı gerekçesiyle ceza kesildi. Yetkililer ise hız ihlali yapan araç sayısının KGYS’nin devreye girdiği ilk aylarda 84 binin üzerinde olduğuna ve yüzde 68 oranında düşüş yaşandığına dikkat çekti.

Saklanmak çözüm değil

Geçtiğimiz günlerde, “Frene basmak kurtarmayacak” manşetiyle kent içinde hız limitini ölçen sistemde “ortalama” uygulamasının getirildiğini duyuran Ankara Hürriyet, yetkililere bu kez de sürücüler arasında konuşulan şehir efsanelerini sordu. “Siz kameraları gördüğünüz andan itibaren kameralarda sizi görüyor” diyerek net bir ölçüm mesafesi vermeyen KGYS yetkilileri, kamyon arkasına gizlenmeye çalışan araçlarla ilgili ise, “Kamyon kasasının altına girmediği müddetçe görebiliyoruz” diyerek sürücülere 70’ten kaçış yok mesajı verdi.

Haberin Devamı

Dörtlü yakana taviz yok

“Orta şeritte kamera görmüyor” ve “Dörtlüler yandığında ceza kesilmiyor” gibi halk arasında dolaşan söylentilerin gerçeği yansıtmadığını ifade eden yetkililer, itfaiye ve ambulansa yol vermek amacıyla hız limitinin aşılması halinde cezai işlem uygulamadıklarını söyledi. Sistemin temel amacının “caydırıcılık” olduğuna dikkat çeken yetkililer, “Nasıl ihlal edebilirim düşüncesi yerine, kurallara harfiyen uyularak bunun bir kültür haline getirilmesi gerekiyor. Avrupa ülkeleri ile birlikte gittiğimiz bu uygulama, zaman içinde oturacaktır” dedi.

Standart dışı palakaya yasak

Zaman zaman yaşanan hatalı ceza yazılımları sonucunda görüntü kayıtlarının yeniden izlenerek sürücülerin mağduriyetlerinin giderildiğini anlatan yetkililer, “Vatandaşların haklı çıktığı oran bin de 1’in altında. Ancak bizim en büyük düşmanımız standart dışında kullanılan plakalar. Farklı şekillerde yazımı yapılan plakaları sistem yanlış algılayabiliyor. Bununla ilgili trafiğin de çalışmaları var. En kısa sürede belli bir standardın dışına çıkılmayarak bu zafiyet de ortadan kaldırılacak” açıklamasında bulundu.

Haberin Devamı

Üç noktada koridor uygulama

BAŞKENT’te şu günlerde “noktasal baz” ve “koridor uygulama” olmak üzere iki şekilde hız kontrolü yapılıyor. Noktasal baz, 70 hız limitinin aşılması halinde uygulanıyor. Bu uygulama kentin 10 noktasında 19 yönden gerçekleşiyor. Sürücülerin merak ettiği yeni uygulama olan ortalama hızın alındığı “koridor uygulama” ise, hız=yol/zaman hesabıyla yapılıyor. Şimdilik uygulama Samsun, İstanbul ve Eskişehir yollarını kapsıyor. Koridor uygulama, 27 kilometre gidiş ve geliş olmak üzere yaklaşık 60 kilometrelik mesafede gerçekleşiyor. 70 limitini geçtiği tespit edilen araçlara 150 TL ceza uygulanırken, hızın 90’ın üzerine çıkması halinde ise ceza 300 TL’yi aşıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!