Mevlana bale sahnesinde

Güncelleme Tarihi:

Mevlana bale sahnesinde
Oluşturulma Tarihi: Aralık 10, 2007 00:00

Devlet Opera ve Balesi Modern Dans Topluluğu üyelerinden Selçuk Göldere’nin kurduğu Simurg Topluluğu, Mevlana’nın 800. doğum yıl dönümü anısına ’Sır’ adlı modern bale gösterisi hazırladı.

ANKARA Devlet Opera ve Balesi (ADOB) Modern Dans Topluluğu (MDT) dansçılarından Selçuk Göldere, kurduğu Simurg adlı toplulukla 17 Aralıkta "Sır" adlı modern bale gösterisini sahneleyecek.

Mevlana’nın 800. doğum yıl dönümü anısına sema formundan yola çıkılarak hazırlanan "Sır" projesinin reji ve koreografisi Selçuk Göldere’ye ait. Kültür ve Turizm Bakanlığı sanatçılarından Haluk Derinöz’ün eserin müzik yönetmenliğini üstlendiği gösteri, Türk Müziği sazlarınca icra edilen İsmail Dede Efendi’nin "Ferahfeza Mevlevi Ayini" eşliğinde gerçekleştirilecek. Metin Köse’nin de Mesnevi’den bölümler okuyacağı tek perdelik gösteriye, Milli Eğitim Bakanlığı Şura Salonu ev sahipliği yapacak.

Yapıtın kostüm tasarımını Mine Erbek, kostüm uygulamalarını Kelebek Bale Giysileri gerçekleştirdi. Yapıtta, beyaz tennurelerin (sema dönenlerin giysisi) yanı sıra, Mevlana’nın Şems-i Tebrizi ile karşılaştığı bölümde "içinin yandığını" vurgulamak için kırmızı tennure kullanıldı. Dekoru Tuncay Kalyon’un, ışık düzeni Seda Tezseren’in imzasını taşıyan yapıtın koreografi asistanlığını da MDT dansçılarından Deniz Alp üstleniyor.

Yapıtta, Ekin Altan, Bahu Baykal, Güleycan Bilaloğlu, Zeynep Birgönül, Emel Ahu Bora, Alım Ekşioğlu, İlayda Erigüç, Naz Göktan, Burcu Türkoğlu, Uluç Aytan, İsmail Eraslan, Can Gökdoğan, Aykut Levent Özer, Orçun Ünal ile Caner Özgökmen rol alıyor.

DÜĞÜN GÜNÜ

Eserin reji ve koreografisini üstlenen Selçuk Göldere, "Sır" projesinin sema formundan yola çıkılarak hazırlandığını söyledi. Gösterinin, Mevlana düşüncesinin temelini oluşturan insanlık, hoşgörü, ahlak ve evrensellik üzerine kurulu olduğunu belirten Göldere, "Eser boyunca müzikte bir ayin-i şerif yapısı korunacak, anlatımda çeşitlemelere gidilecek. Mevlana’nın hayatı, felsefesi ve yaşadığı dönem, bize çalışma boyunca temel izlek, ana kaynak oldu" dedi.

Mevlana’nın ölüm gününün, onun ölümü bir son olarak görmemesi nedeniyle "düğün günü-şeb-i arus" olarak nitelendirildiğini anımsatan Göldere, "Bu nedenle eseri sahneye getirmek için bu günü seçtim. Sembolik olarak kainatın oluşumunu, insanın alemde dirilişini, yaratıcıya olan aşkla harekete geçişini ve kulluğunu idrak edip insan-ı kamile doğru yönelişini ifade eden sema dönüşe, çağdaş bir yorum katarak sahneye uyarladım" sözleriyle eserin çıkış noktasını aktardı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!