Kurbanım kaçtı nerede bulacağım

Güncelleme Tarihi:

Kurbanım kaçtı nerede bulacağım
Oluşturulma Tarihi: Eylül 13, 2016 13:33

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bünyesinde Ankara’da hizmet veren Alo 181 Çağrı Merkezi’ne, kurbanlığını kaçıranlardan, komşusunun mangal dumanından rahatsız olanlara kadar yüzlerce kişiden ilginç istek, şikayet ve soru iletiliyor.

Haberin Devamı

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın Ankara ve Trabzon’da kurduğu çağrı merkezlerinde görevli 101 personel, kentsel dönüşüm, çevre koruma, tabiat varlıkları, mekansal planlama, yapı işleri, mesleki hizmetler ile tapu ve kadastro işlemlerine ilişkin konularda 7 gün 24 saat hizmet sunuyor. Kurban Bayramı dolayısıyla arife gününden itibaren vatandaşların taleplerine karşılık veren merkezin çalışanları, kurban kesiminin başladığı saatlerden itibaren çok sayıda çağrı almaya başladı. Bayramın birinci gününde şikayetlerin büyük bir çoğunluğunu kurban satış ve kesimine uygun olmayan yerler oluştururken, bazı vatandaşlardan ilginç soru ve istekler geldi. Çağrı merkezi çalışanlarından Ferhat Öztürk, "İlginç çağrılar geliyor. Bunlardan birine örnek verecek olursak merkezimizi arayan bir vatandaşımız 'Kurbanım kaçtı ne yapacağım?' şikayetinde bulundu. Biz de bunun çözüme kavuşması için ilgili zabıta birimine yönlendirme yaptık. Bunun yanı sıra başka bir vatandaş da komşusunun yaptığı mangalın kokusunun kendisine gelmesinden ötürü şikayetçi oldu" diye konuştu.

Haberin Devamı

‘KURBANLIK GEBE ÇIKTI’

Çağrı merkezinde 4 yıldır çalışan Kader Özbakır da bayram nedeniyle ciddi yoğunluk yaşadıklarını, buna rağmen her bildirimi titizlikle inceleyerek çözüme ulaştırmaya çalıştıklarını söyledi. İlginç çağrıların her zaman olduğunu ancak bayram nedeniyle daha da arttığını anlatan Özbakır, "Bir vatandaş aldığı kurbanın gebe çıktığını bize bildirdi. Bizler de şikayetler ilginç olmasına rağmen bu durumları ilgili kurumlara ilettik. Her talebi değerlendirme durumumuz var. Mevzuat dahilinde veya farklı şikayetleri ilgili kurumlara ulaştırmaya çalışıyoruz" ifadelerini kullandı. Özbakır, kesim alanları, kaçak kesimler ve kurban atıklarıyla ilgili şikayetlerin bayramda en yaygın şikayetler arasında yer aldığını kaydetti.

ANKARA İLK SIRALARDA

Çağrı merkezinde görev yapan Kadir Karataş da şikayetlerin genellikle Ankara, İstanbul ve İzmir gibi büyükşehirlerden geldiğini belirtti. Karşılaştığı bir talebi "Bir vatandaş kurbanını yatırıp kestiği sırada kurbanlık hareket ederek kaçıyor. Bu nedenle de bizi arayarak nasıl kesim yapacağını soruyor. Biz bu gibi ilginç çağrılara da çözümü için gerekli yönlendirmeleri yapıyoruz" şeklinde anlatan Karataş, bayramda çoğunlukla, duyarlı vatandaşların kaçak kesimlerle ilgili şikayetlerini kendilerine ilettiklerini ifade etti.

BAKMADAN GEÇME!