Güncelleme Tarihi:
Başkentli tüketicilerin şikayet sayısı her geçen gün artıyor. Çankaya Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne yapılan başvuruların sayısı ilk üç ayda 10 bin 77’e ulaştı.
Ankara Hürriyet’e bilgi veren Hakem Heyeti yetkilileri, günde 250-300 başvuru geldiğini ve geçen yıldan devredenlerle birlikte yapılan başvuru sayısının 42 bine ulaştığını bildirdi. Yetkililer, “Beş raportörle bu işin altından kalkmaya çalışıyoruz. Fiziki ortam ve elaman sıkıntısı yaşıyoruz. Bütün hakem heyetleri de aynı durumda. Yasaya göre üç ay içinde başvuruları sonuçlandırılması gerekiyor. Ama artık buna yetişemez hale düştük” dedi.
ALIŞVERİŞ İKİNCİ SIRADA
Çankaya Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne, tüketici mahkemelerine de olduğu gibi şikayet edilen kurumların başında bankalar geliyor. Heyete yapılan başvuruların yüzde 90’ını bankalar aleyhine yapılan şikayetler oluşturdu. Şikayet konuları arasında ise ilk iki sırayı ‘kredi masrafları’ ve ‘kart ücretleri’ aldı. En çok şikayet edilen konulardan değeri ise alışveriş sırasında yaşanan mağduriyetler olduğu bilgisi verildi.