Güncelleme Tarihi:
Ankara İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, önceki gece Ankara Balık Hali’ndeki iş yerleri, su ürünleri sevkıyatı yapan araçlar ile Atatürk Orman Çiftliği’ndeki (AOÇ) köfte, ciğer, kokoreç gibi gıdaların satıldığı iş yerlerini denetledi. İlk olarak Ankara-Samsun karayolundaki uygulama noktasında Karadeniz'den Başkent’e su ürünleri taşıyan araçları durduran ekipler, daha sonra Balık Hali'ndeki iş yerlerinin depoları ve tezgahlarında hijyen koşulları ile ürünlerin saklanma ve satış standartlarını kontrol etti. Denetimlerde balıkların boylarını ölçen ve standartların altındaki boya sahip 18 kasa balığa el koyan ekipler, bazı iş yerlerinin sorumlularına da para cezası uyguladı.
BALIKLARIN BOYLARI ÖLÇÜLDÜ
Ankaralıların sağlıklı gıdaya ulaşımını sağlamak için ekiplerin günün 24 saati görevinin başında olduğunu kaydeden İl Tarım ve Orman Müdürü Bülent Korkmaz, Karadeniz'den Başkent’e getirilen balıkların boylarını ve iş yerlerindeki asgari hijyen uygunluğunu 22 kişilik ekiple şafak vakti yaptıkları denetimlerle mercek altına aldıklarını belirtti.
174 ALO GIDA HATTI’NA BİLDİRİN
Bu yıl şu ana kadar Ankara'da 377 civarındaki satış noktasında 5 bin 700 denetim yaptıkları bilgisini veren Korkmaz, "Vatandaşımız rahat olsun. Hem diğer gıdalarda hem de su ürünleri konusunda ekiplerimiz gece gündüz görevinin başında. Vatandaşlarımızın gıda konusunda herhangi bir sıkıntıyla karşılaştığı an '174 Alo Gıda Hattı'na bildirimde bulunmaları yeterlidir" diye konuştu. AA
KOKOREÇLER İNCELENDİ
Gıda denetim ekipleri, AOÇ’deki köfte, ciğer, kokoreç gibi gıdaların satıldığı iş yerlerini de mercek altına aldı. AOÇ’deki restoranların resmi evraklarını, hijyen koşullarını, gıdaların saklanma, pişirilme, sunum koşullarını inceleyen denetçiler, mevzuata aykırı buldukları durum ve ürünleri rapor ederek, uygunsuzlukların giderilmesi için işletmelere süre verdi. Her denetim faaliyetinin cezalandırma amaçlı olmadığını ifade eden Gıda ve Kontrol Genel Müdür Vekili Mehmet Beykaya, denetimlerin işletmecilere verilen bir çeşit eğitim olduğunu, bunun işletmecilerin karşılaştıkları sorunları da ilk ağızdan dinleme fırsatı sağladığını söyledi.