Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de sadece basın reklamlarını ödüllendirmesiyle bir ilk olan dokuzuncu yılındaki Kırmızı Ödülleri’nin, geçtiğimiz yıl, İstanbul dışında faaliyet gösteren reklamcılara ulaşmak hedefiyle başlattığı Kırmızı Bölge, ikinci yılında yine, Türkiye’nin dört bir yanından reklamcı ve reklam verenleri bir araya getirdi.
Bu yılın ortakları
TÜRKİYE’nin dört bir yanından reklamcı ve reklam verenlerin bir araya geldiği ve başarılarının kutlandığı özel törenin bu yılki Kırmızı ortakları şunlar: Ağaoğlu, Banvit, Dream Home, Golden Bay, Mey İçki, Teknosa, Tergan, TÜRSAB, Volkswagen, Yıldız Holding.
KIPKIRMIZI BÖLGE KAZANANI
SVStudios – Ankara
Kutberk Kargın - Ajans Başkanı
KIRMIZI Bölge Ödülleri’nde büyük ödül Kıpkırmızı Bölge’yi başta olmak üzere, iki kategori birinciliği ve bir başarı belgesini Ankara’ya getiren, SVStudios ile Kırmızı Bölge için konuştuk.
Büyük Ödül Kıpkırmızı Bölge, iki kategori birinciliği ve bir başarı belgesiyle Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nde en başarılı ajans oldunuz. Kıpkırmızı Bölge’nin sahibi olacağınızı tahmin ediyor muydunuz?
- Kırmızı Bölge’de altı farklı kategoride 15 ilanımızla yarıştık. Özellikle üç kategoriden ödül bekliyorduk. Bu kategorilerde de birer ödül alarak öngörümüzde yanılmadık. Büyük ödül ise büyük bir soru işaretiydi. Tabii ki Kıpkırmızı Ödülü’nü kazanmak gönlümüzde vardı. Ancak “Büyük ödülü de biz kazanacağız” demedik. Büyük ödülü kazanacağımızdan emin olmasak da içimiz rahattı. Çünkü bizler iyi işleri yarışmaya gönderdiğimizin bilinciydeydik. İyi fikirlerin iyi sonuçlar getirdiği bir sektördeyiz ve biz fikirlerimize güveniyorduk.
ÖZGÜN VE YARATICI
Kategori birinciliğiniz ile 9. Kırmızı Reklam Ödülleri’nde ön elemeden muaf tutularak, ilgili kategoride bir kez daha yarışacaksınız. İddialı mısınız?
- Kırmızı Bölge’de ödül aldığımız En İyi Kurumsal İmaj ve En İyi Perakende Reklamı kategorilerinde yarışacağız. 9. Kırmızı’dan da ödülle dönmeyi tabii ki çok isteriz. Ancak burada bizim için çok önemli bir kriter daha var. Biz yaptığımız işlerin gerek özgünlüğü ve yaratıcılığı gerekse uygulama kalitesi ile Kırmızı Jürisi’ne İstanbul Ajansları ile yarışabilecek kalitede iş üretebildiğimizi gösterdiğimize inanıyoruz. Bu noktadan sonra gelecek her ödül, bizim mutluluğumuzu biraz daha artıracaktır. Orada alacağımız bir ödülün ne kadar ses getireceğinin de farkındayız. Önemli olan, doğru işe doğru konsantrasyon ve stratejiyle yaklaşabilmek. Bekleyip göreceğiz.
RADİKAL CANLI KIRMIZI ÖDÜLÜ
FG İletişim – Bursa
Emine Civanoğlu – Metin Yazarı
Ali Bayram Özdemir - Grafiker
m Radikal Canlı Kırmızı Bölge için verilen brief’i nasıl buldunuz?
- Yarışma öncesinde kendi aramızda konuşmuştuk brief’in ne olabileceğini. Ama biz çok uzak yerlerde aramışız. Düşündüğümüzden çok daha yakın, çok gündelik bir yerden geldi. Ürün ve durum bütün ekipler için çok tanıdıktı. Aktarılış biçimi doğru, detayları zengindi. Detayların zengin olmasını bir tuzak olarak da düşünebiliriz aslında ama öyle bile olsa bu tür tuzaklar yaratıcılığı daha değerli, düşünme sürecini daha eğlenceli, ortaya çıkan işi daha biricik kılıyor. Sınırlı sürede çalışılacak bir eskiz için seçilebilecek en iyi konulardan biriydi.
m Radikal Canlı Kırmızı Bölge yarışmasına, katılırken yaratıcılığınıza güveniyor muydunuz?
- Katılanlar arasında kendi yaratıcılıklarına güvenmeyen var mıydı ki? Diğer kategorilerdeki ödülleri elbette çok önemsiyoruz ama Canlı Kırmızı’nın ‘eşitleyen’ özelliği nedeniyle bu kategoride ödül almayı diğerlerinden daha fazla değerli buluyoruz. Katılan ekiplerin hepsi eşit; bilgisayarın yetenekleri, internetin ilham veren örnekleri, arşivin kopyaları yok elinizde. Sadece kağıt ve kalem var. Zaman da sınırlı. Bu eşitlik halinde en iyisini yapıp ödülü almak, bizim için çok anlamlı. Dolayısıyla diğer kategorilerin tümünden farklı olarak Canlı Kırmızı’da zaten güvenebileceğiniz tek şey yaratıcılığınız.
10 DAKİKADA FIKIR
m Hiçbir ön hazırlık olmadan, sadece bir saat içerisinde bir reklam eskizi hazırlarken zorlandınız mı?
- Zorlanmadık. Zaten ilk on dakika bitmeden fikri bulmuştuk. Kalan sürede o fikri en anlaşılır, en çarpıcı ve en güzel aktaran biçimde çizmeye ve fikrin en net, en yakalayıcı mesajını bulmaya kaldı iş. Bitirdiğimizde, sürenin dolmasına daha 15 dakika vardı. Brief açıklandıktan sonra biz Ali’yle çalışmaya başlayınca, ajanstan arkadaşlar biraz paniklemişler çünkü bakmışlar ki kalem benim elimde ve bir şeyler çiziyorum. Ben bulut bile çizemem, çok kötüyümdür çizme konusunda. Onlar da bizi izlerlerken sanmışlar ki işler ters gidiyor. Oysa o sırada ben Ali’ye bir şey tarif etmeye çalışıyordum.
AKTARILMASI ÖNEMLİ
m Eskizi hazırlarken nelere dikkat ettiniz?
- Brief bizim için dikkat edilmesi gereken her şeyi söylüyordu zaten; mesajımızın olumlu olması gerektiğini, eğlenceli olması gerektiğini... Bunlar dışında dikkat ettiğimiz en önemli şey, eskizimizin brief’te söylendiği gibi esprili bir fikri ve olumlu bir mesajı olmasıydı. Yaptığımız en doğru şeyse, ilk aklımıza gelen fikirleri kenara koyup, diğer ekiplerin aklına gelmeyecek bir fikri aramak oldu. Yaratıcı fikrin oluşturulması kadar fikrin kağıda doğru ve etkin biçimde aktarılması da önemlidir. Benim pek çok meslektaşıma göre avantajım, illüstrasyon yeteneğimin olmasıydı. İlk andan itibaren oluşturduğumuz her fikir için basit eskizler çalıştım ve böylece fikirlerin etkin uygulanabilirliğini de ölçmüş olduk. Hem iyi fikir hem de doğru uygulamaya müsaade edecek olan sonucu birlikte yakaladık. İşler değerlendirmeye sunulduğunda ne kadar doğru yolda ilerlediğimizi ve sonucun bizim için başarı getireceğini anlamıştık.
HÜRRİYET ÖZEL ÖDÜLÜ
Sanajans - İzmir
Dilek Saygın - Art Director
Uğur Bulduk - Reklam Yazarı
Özel ödül bizim için onur verici
m Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nde, Hürriyet Özel Ödülü’nün sahibi oldunuz. Sizin için ne ifade ediyor?
- Ödüller hep sevindiricidir, cesaret ve moral verir. Üstelik hem ödülü veren kurum, hem de ödüle layık görülenler açısından “Özel Ödül” ayrıca onur vericidir. İşini seven herkes gibi bizim işimizde çok değerli. Değerli bir şeyin daha da değer kazanması ve daha çok kitleye ulaşması bizi çok mutlu etti.
m İlanı hazırlarken nelere dikkat ettiniz?
- Brief okuyup yazmak her gün yaptığımız iş. Dolayısıyla brief içinde iş aradık. Reklamcıya seslenmemiz gereken işte kendimizi karşımıza alıp uzun uzun konuştuk. Bizi durduracak, harekete geçirecek fikirleri tartıştık. Arasından da en sevdiğimizi seçip çalışmaya başladık.