Kırmızı bizi yüreklendirdi

Güncelleme Tarihi:

Kırmızı bizi yüreklendirdi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 17, 2011 00:00

Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nden, Basında En İyi Diğer Kategorisi ödülüyle Ankara’ya dönen Rekmay Reklam, Kırmızı Bölge yarışmasıyla “İşte sıra bizde” dedi

Kırmızı Bölge yazı dizimizin son gününde, 33 yıllık geçmişiyle Ankara’lı Rekmay Reklam’ın ajans ortağı Ateş Akyüz ile kazandıkları Kırmızı Bölge ödülü ve Ankara reklamcılığını konuştuk...

Ajansınızdan kısaca bahseder misiniz? Kaç yıldır hizmet veriyorsunuz?
33 yıllık bir tarihi olan Rekmay, 1978 yılında, kendi alanlarında yetkin 3 ortak tarafından, grafik stüdyosu ve tanıtım ajansı olarak kuruldu. Ankara’da iletişim hizmetlerinin henüz gelişmeye başladığı yıllarda, yalnızca reklam ajansı olarak hizmet verirken, iletişim sektöründeki gelişmeleri yakından izledik ve 1984 yılında; kendi basım altyapımızı oluşturmak amacıyla bu alanda da yatırımlara giriştik.

İki ayrı binadayız

Rekmay olarak bugün, reklam ajansı kimliğimizin yanı sıra, Ankara’nın büyük matbaalarından biri olarak da hizmet veriyoruz. Kurulduğumuz günden bugüne, aradan geçen yıllar içinde, çalışma alanımızı genişletmenin yanı sıra, hem müşteri portföyümüz, hem de çalışanlarımızın niteliği, sayısı ve teknik donanımı açısından kendimizi sürekli yeniledik. Kurulduğumuz yıllarda yalnızca 5 çalışanımız varken, bugün nüfusu 50’ye yakın büyük ailemizle hizmet veriyor ve çalışmalarımızı; iletişim stratejileri ve tasarım stüdyosu ile basım tesisleri olarak iki ayrı binada sürdürüyoruz.

Müşteri segmentiniz genelde hangi sektörlerden?
Kurulduğumuz ilk yıllarda, Ankara’nın sahip olduğu potansiyel bugünkü gibi değildi; çoğu kurum Ankara merkezliydi. Biz de Ankara’daki sayılı reklam ajansından biriydik. O nedenle ilk yıllarımızda hizmet verdiğimiz sektörler bugünküne oranla çok daha genişti. Bankacılık, gıda, turizm, kamu kurumları gibi...

Ortaklık sürüyor

Bugün artık ağırlıkla konut ve alışveriş merkezi projeleri ile inşaat sektörünün yoğunluğunu hissediyoruz. İnşaatın yanında; gıda, içecek, sağlık, turizm ve bilişim alanlarında da sektörlerin önde gelen markaları ile uzun soluklu ortaklıklarımız devam ediyor.

Basında En İyi Diğer Kategorisi kategorisinde Kırmızı Bölge Ödülü kazandınız. İşin öyküsünü bizimle paylaşır mısınız?

Keyifli bir çalışma

Özel Mesa Hastanesi, kurulduğu yıldan itibaren her işini keyifle yaptığımız ve büyük bir uyum içinde çalıştığımız müşterilerimizden biriydi. Biriydi diyorum çünkü Özel Mesa Hastanesi artık Özel TOBB ETÜ Hastanesi olarak hizmet veriyor ve Rekmay olarak yine aynı ekiple birlikte, keyifle çalışmaya devam ediyoruz. Özel Mesa Hastanesi’nin ağırlıkla dergilerde sürdürdüğümüz tanıtım çalışmalarında, sağlık gibi hassas bir konuya, ürkütücü olmadan, pozitif bir yaklaşımla dikkat çekmeyi benimsedik ve ilan verdiğimiz mecralara uygun birer espri yakalayarak, müşterilerimizle buluştuğumuz her yerde, benzer mesajları, farklı söylemlerle okuyucuya ilettik. Kırmızı ödülü aldığımız Tempo Guide ilanı da bu yaklaşımın ürünüydü. Hastaneye dair nelerin söylenip, nelerin söylenmeyeceğini çok iyi bildiğimiz için, müşterimizden brief olarak sadece derginin adını ve boyutunu almamız yeterli oldu!

Ciddi farklılık

Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’ne katılmaya nasıl karar verdiniz?

Kırmızı’nın bu yıl böyle bir yenilik yapması ve bölge olarak yarışmada yer alacak olmak “işte sıra bize geldi” dedirtti! Bir nevi bizi yüreklendirdi de diyebiliriz. Sonuçta Ankara ve İstanbul reklam sektörü açısından; müşteri profili ve reklam bütçeleri ile ciddi farklılıklar barındırıyor. Bölgede yarışacağımız ajanslarla bu anlamda aynı kulvarda yer alacak olmamız bir açıdan şartları eşitlemiş oldu.

Yarışmaya katılacağınız ilanı seçerken nelere dikkat ettiniz?
Stratejisi, mesajı ve grafiği ile inandığımız, yaparken bizim de keyif aldığımız işleri göndermeyi uygun bulduk.

Anadolu cesur değil

Ödül kazanacağınızı tahmin ediyor muydunuz?

Evet hatta fazlasını bekliyorduk!

Kazandığınız kategori birinciliğiniz ile 8. Kırmızı Reklam Ödülleri’nde ön elemeden muaf tutularak, ilgili kategoride bir kez daha yarışacaksınız. İddialı mısınız?
İddialıyız tabii, neden olmasın?

Şehrinizde, reklamcılığı ve yaratıcılığı nasıl değerlendiriyorsunuz?
Bu yalnızca ajansın tasarrufunda olan bir konu değil. Müşteri ile karşılıklı oluşan bir uyumun sonucu. Ankara müşterisi, artık bir fark yaratmak gerektiğinin farkında ancak yine de marjinal üsluplara çekinceli yaklaşıyorlar. Rakip firmanın yaptığını beğeniyor, onun kullandığı gibi bir dil istiyor ama bir yandan da farklı olmasını bekliyorlar! Yaptığımız kampanyaların, müşteri tarafındaki çekincelerle bekletildiği dönemlerde, bir İstanbul firmasının neredeyse aynı işi yapıp, medyada yer aldığını gördüğümüz ve fırsatı kaçırdığımız da çok oluyor. Sonra istediğiniz kadar biz bunu düşünmüştük deyin! Anadolu şirketleri ile ilgili söylenebilecek en özet yorum belki de bu; yeterince cesur değiller!

Son olarak Kırmızı Bölge Ödüllü sizin için ne ifade ediyor?
Bizim için önemli bir motivasyon kaynağı oldu. Tören de gayet keyifli geçti. Rekmay ve Ankara adına tüm Kırmızı ekibine teşekkür ediyorum.

Özel Mesa Hastanesi Pazarlama İletişim Sorumlusu Sidar İvegen

Markanızın bu ilanla Kırmızı Bölge ödülü kazanmasını bekliyor muydunuz?

MESA Hastanesi 5 yıl boyunca iletişim çalışmalarını Ankara’nın en prestijli ve yaratıcı ajanslarından Rekmay ile sürdürmüştür. Bu sürede yapılan çalışmalar o kadar yaratıcı ve güzel çalışmalardı ki, açıkçası her biri ayrı ayrı ödüle layıktı. Bu anlamda markamızın mutlaka Kırmızı Bölge Ödülleri’nden kazanacağını biliyorduk.

Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri ile ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?
Kırmızı Reklam Ödülleri bugün “Reklam” anlamında yapılan en prestijli organizasyonlardan birisi. Markaların ve yaratıcı firmaların yaratıcılığını destekleyen, teşvik eden bu büyük organizasyonun bu yıl Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’ni düzenlemiş olması ise İstanbul dışındaki diğer bölgeler için son derece onur verici ve yine teşvik edici olmuştur.

İlanlarınızda, yaratıcılığa açık mısınız?
MESA Hastanesi sağlık sektöründe yer alan bir marka olmasına rağmen, yaratıcılıktan asla ödün vermeden, sağlık sektörünün hassasiyetlerini de göz önünde bulundurarak hastane algılarını değiştirecek düzeyde yaratıcılığa açık bakmıştır.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!