Güncelleme Tarihi:
Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Dairesi Başkanlığı verilerinden derlenen bilgiye göre, kazaların en büyük nedeni olarak sürücüler ön plana çıktı.
Polis ve jandarma sorumluluk bölgelerinde meydana gelen 181 bin 446 trafik kazası, ölüm ve yaralanmayla sonuçlandı. Kazaların yüzde 88’ini oluşturan 160 bin 532’si sürücü hatalarından kaynaklandı. Ankara’da 11 bin 89 trafik kazasında 122 kişi öldü, 17 bin 612 kişi yaralandı.
AŞIRI HIZ İLK SIRADA
Sürücü kaynaklı kazalarda aşırı hız yapmak, kavşaklarda geçiş önceliğine uymamak ve takip mesafesini korumamak gibi hatalar başı çekti. Aşırı hızdan 45 bin 404, kavşak geçiş önceliğine uymamaktan 18 bin 831 ve takip mesafesini korumamaktan 10 bin 42 trafik kazası meydana geldi. Yayaların yol açtığı trafik kazaları ise 15 bin 45 olarak kayıtlara geçti. Araç, yol ve yolcu kaynaklı 5 bin 869 trafik kazası ise toplamın yüzde 3’ünü oluşturdu.
Kaplama lastikler tehlikeye atıyor
Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Araştırma Derneği (KTYG) Genel Başkanı İhsan Memiş, kaplama lastiğin hiçbir zaman orijinal lastik olmadığını belirterek, “Türkiye gibi yolcularının yüzde 90’ını karayolunda taşıyan ülkelerde kaplama lastik kullanılması yolcu güvenliğini tehlikeye atıyor” dedi. Kaplama lastiğin hiçbir zaman orijinal lastik olmadığını vurgulayan Memiş, şunları kaydetti:
“Ömrünü tamamlamış ancak çatlağı veya yırtılması olmayan lastiklerin üzerine yeni bir dişli lastik geçiriliyor, presleniyor. Bu da mevcut lastiğin ömrünü bir yıl veya iki yıl uzatıyor. Fakat Türkiye gibi yolcularının yüzde 90’ını karayolunda taşıyan ülkelerde kaplama lastik kullanılması yolcu güvenliğini tehlikeye atıyor.”