Güncelleme Tarihi:
Başkent’te yaşanan ‘su kirli mi temiz mi’, ‘kaçak su kullanımı’ ve ‘Kızılırmak suyu’ tartışmalarına bir yenisi daha eklendi.
Elektronik kartlı su sayaçlarındaki arıza nedeniyle bazı abonelere yüksek meblağlı fatura kesildi. Su faturalarındaki yüksek rakamları gördüklerinde şakına dönen Başkentliler, ASKİ’ye isyan etti.
Kartlı sayaçlardan bazılarının hatalı olduğunu gelen şikayet üzerine tespit ettiklerini belirten ASKİ yetkilileri, konuyla ilgili, şu açıklamayı yaptı:
“Hatalı sayaçları Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nda incelettik. 1 metreküp su yüklenmesine rağmen 3.7 metreküp su kullanılmasına izin veren bu elektronik sayaçları değiştiriyoruz. Hatalı durumdaki çok sayıda sayacı değiştiriyoruz.
ARIZALILARI BELİRLEMİŞTİK
Hangi sayaçların arızalı olduğunu belirlemiştik. Gidip sayaçları söktük. Bu abonelerin su tüketimlerini bakanlık inceliyor. Bazıları 1 ay yükledikleri suyu 5 ay kullanmışlar. Böyle durumdaki abonelerin geriye dönük borçlarını hesaplayıp talep ediyoruz. Sularını kesmiyoruz, sadece borçlarını ödemelerini istiyoruz.
ABONELER İTİRAZ EDEBİLECEK
Kredi kartına taksit yapıyoruz. Aboneler bu borca itiraz edebilecek, vatandaşlarımızın suyu az kullandıkları için ceza kestiğimiz bilgisi doğru değil. Bir abonemiz kademe uygulaması zamanında aylık 50 TL yüklüyormuş. Kademe farkı kalktıktan sonra üç ayda 50 TL yüklemeye başlamış. Bunu gelip bize söylememiş.”
BİN 374 TL SU FATURASI GELDİ
Keçiören’de yalnız yaşayan ve elektronik kartlı su sayacı kullanan 81 yaşındaki Ayşe Kara’nın evine bin 374 TL’lik su faturası geldi. İtiraz için Tüketici Hakem Heyeti’ne giden yaşlı kadının oğluna, ‘Önce ödeme yap, sonra makbuzlarla birlikte heyete tekrar başvur’ yanıtı verildi.
Her ay düzenli olarak 10 ila 20 lira arasında su satın alan Ayşe Kara, çok fazla su kullanmadığını belirterek, “Oğlum ASKİ’ye gitti durumu sormak için. ‘2008’den bu yana bu kadar az su kullanmış olamaz’ demişler. Belli bir kotaları var herhalde o kotayı doldurmadığımız için ceza kesildi” diye konuştu.