Güncelleme Tarihi:
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, ağustos ayından beri hizmet veren YHT’nin o tarihten bu yana yüzde yüze yakın bir doluluk oranıyla yolcu taşımasının ardında yalnızca zamandan tasarruf sağlaması ve güvenli olması gibi nedenler yatmadığını belirtti.
Bu doluluğun ardında yatan en önemli nedenlerden birisinin de uygulanan fiyat politikası olduğunu vurgulayan Karaman, TCDD’nin, sunduğu hızlı tren hizmetini benzer hizmeti sunan ülkelerden daha ekonomik olarak vatandaşa sunduğunu dile getirdi.
Dünyada hızlı tren hatlarının inşa süresinin 5-13 yıl arasında değiştiğini söyleyen Karaman, İtalya’da 204 km’lik Roma-Napoli hattının 11 yılda, Almanya’da 216 km’lik Hannover-Berlin hattının 7 yılda bitirildiğini, TCDD’nin 212 km’lik Ankara-Konya hızlı tren hattını 4,5 yılda tamamladığının altını çizdi.
YHT’nin her ne kadar “Yüksek Hızlı Tren”in kısaltması olsa da Türkiye’nin markası haline geldiğini söyleyen Karaman, “Türkiye artık dünyada sayısı iki elin parmakları kadar olan Yüksek Hızlı Tren İşleticisi ülkelerden biri oldu” dedi.
Önce, Ankara-Eskişehir, ardından Ankara-Konya hatlarının hizmete açıldığını hatırlatan Karaman, yüksek hızlı trenin fiyat politikasını sadece elit kesimin değil, milletin hattı olması gerektiğini düşünerek belirlediklerini açıkladı.