Güncelleme Tarihi:
ATO Kongre Merkezi’ndeki sempozyuma katılan Japonya Kara, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanlığı Direktörü Murata Shigeo, ülkedeki trafik uygulamalarını anlattı. 1960’larda motorlu taşıt trafiğiyle birlikte ölüm oranlarının arttığını, 1970’de Japonya’da trafik güvenlik politikası oluşturulduğunu belirten Shigeo, kaza kara noktalarında aldıkları önlemler sayesinde kaza oranının yüzde 40 azaldığını vurguladı.
Yayaların ve bisiklet sürücülerinin, genelde evlerinin yakınında yaşadıkları kazalar sonucu hayatını kaybettiklerini ifade eden Shigeo, delinatör ve kasis koyarak bazı yerleşim alanlarının girişlerinde araçların hızlarını düşürdüklerini, bazı bölgelerde ise araç girişini tamamen engellediklerini dile getirdi. Shigeo, okul yakınlarında ve güzergahlarında aldıkları önlemlerle bu alanlarda kazaların en aza indirilmesini sağladıklarını bildirdi.
ÖĞRENCİYE ÖZEL YOL
Japonya’da öğrencilerin okullara gruplar halinde gittiğini belirten Shigeo, öğrencilerin de karıştığı kazalardan sonra 20 bin okul ve civarındaki yollarda denetlemeler yapıldığını söyledi. Shigeo, öğrencilerin yürüdüğü yollar ile araç yolları arasına mesafe konulduğunu, kaldırımların genişletilerek boyandığını söyledi.