Güncelleme Tarihi:
Salgın yayılımının en aza indirilmesi amacıyla hazırlanan genelge ile il sınırları dahilinde bugün itibarıyla kamuda uygulanacak ‘esnek çalışma’ modeli esasları belirlendi. Genelgede, “Sağlık ve güvenlik personeli hariç, esnek çalışma yöntemlerine ilişkin belirlenen usul ve esaslar dikkate alınmak kaydıyla ilçe kaymakamları ve valiliğimize bağlı kurum amirleri kendi kurum ve birimlerindeki ihtiyaç ve şartların gerektirdiği özel düzenlemeler yapabilecektir. Bu kapsamda 1 Eylül 2020’den itibaren valiliğimiz birimlerinde çalışan personelin durumlarının değerlendirilerek; birim amirlerince dönüşümlü çalışma, uzaktan çalışma gibi esnek çalışma yöntemleri uygulanacaktır” ifadesi kullanıldı.
BÜRODA BULUNMAYAN DENETİM EKİBİNE
Gereğinin yapılması için Ankara Büyükşehir Belediyesi, vali yardımcıları, kaymakamlıklar, valilik bölge ve il müdürlükleri ile birimlerine gönderilen genelgeye göre ‘esnek çalışma’ modelinin ayrıntıları ise şöyle:
* Hamile ve kronik hastalığı olanlar idari izinli sayılacak.
* 10 yaş ve altı çocuğu olan kadın personel, ikinci bir emre kadar evden çalışacak.
* Diğer personel haftalık olarak dönüşümlü çalışacak.
* Dönüşüm sistemi içinde büroda bulunmayacak personel, mahalle denetim ekiplerinde görev yapacak.
* Esnek çalışmaya göre hazırlanan görevlendirme listeleri, il ve ilçe yazı işleri müdürlüklerine gönderilecek.
* Personel, amirinden izin almadan görev mahallinden ayrılmayacak; ihtiyaç halinde göreve dönecek; güncel adres ve iletişim bilgilerini bildirecek.