ankaratuketici@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 04, 2007 00:00
TÜKETİCİNİN ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Özcan Pektaş, kampanya çerçevesinde alınan bir cep telefonunun arızalanmasına ilişkin bir sorunu inceliyor. Pektaş, kampanya süresinin ayıbın ortadan kaldırılmasını müteakip devam etmesi gerektiğine dair ihtarname gönderilmesi gerektiğini belirtiyor.
14 Temmuz tarihinde Ankara Carrefour Alışveriş Merkezi içindeki Karakaya Turkcell Abone Merkezi’nden "cep bizden kampanyasından" ayda 99 YTL fatura ödeme karşılığında bir adet Samsung E-250 telefon aldım. 25 Temmuz tarihinde telefonumun üç tane tuşu çalışmamaya başladı 26’sı akşamı telefonu aldığım Karakaya Carrefour şubesini aradım. Telefona çıkan yetkili bana "Kızılay’daki şubemize götürürseniz telefonunuzu servise gönderebilir bu sırada size geçici bir telefon verebilirler" dedi. Bunun üzerine 27’si sabahı ben Karakaya Telekom’un Kızılay bayisine gittim. Kapıdan içeri girip derdimi anlattığımda ise oradaki yetkili arkadaş Başarı’nın teknik servisini tarif etti ve "Oraya başvurun" dedi. Ben de Başarı’ya gittim. Çok kalabalıktı. Sıra bana geldi bayana durumu anlattım. Bana, "Telefonu garanti içerisinde olduğundan servise alacağız ve 1 ile 2 hafta içerisinde size sonucu bildireceğiz" dedi. Ben de kendisine "Telefonun tuşlarının çalışmadığı belli. Ben telefonumu alalı dokuz gün oldu. Bana telefonun arızalı olduğuna ve bu arızanın kullanıcıdan kaynaklı olmadığına dair bir kağıt verirseniz ben telefonu aldığım yerder değiştireceğim" dedim. Karşımdaki bayan bana "Ben öyle bir belge veremem telefon servise girmeli" dedi. Ben de bunun üzerine "Telefonu servise alın ama bana kullanabileceğim bir telefon verin" dedim. "Bizim sorunumuz değil" dediler. Sonra Turkcell’i aradım. Telefonu bana satan bayi hakkında şikayette bulundum. Ama onlar da dönüş yapmadılar. Turkcell’e kampanyadan ayrılmak istediğini söyledim. Bana "250 YTL daha öderseniz çekilebilirsiniz" dediler ve bu aykı faturamı da 166 YTL olarak göndermişler. Yani ben piyasa değeri 300 YTL olan bir telefonu kampanyadan çıkarsam 166+250 YTL’ye almış olacağım. Ayrıca telefon bozuk. Bu arada Başarı servisindeki yetkililer bana, "Ürününüz 30 gün içerisinde arıza yaptığından dolayı tüketici haklarına başvurabilirisiniz" dediler ama tüketici haklarına başvurabilmem için gerekli olan belgeyi bana vermiyorlar. Ayrıca ben bu bozuk telefon için 18 ay boyunca Turkcell’e her ay 100 YTL fatura ödeyeceğim.
Gökhan Erman
n Mücbir sebepler nedeniyle (telefonun ayıplı olması nedeniyle) kampanya şartlarına devam edemeyeceğinizi, kampanya süresinin ayıbın ortadan kaldırılmasını müteakip devam etmesi gerektiğine dair Turkcell’e bir ihtarname göndermeniz,
n Servise tamir için bırakılan ürünün 30 iş günü içerisinde yapılması mecburiyetinin olduğu (teslim tarihinden itibaren) servis fişinizi mutlaka almanız gerekir. Aksi halde telefonun servise bırakıldığını ispat edemezsiniz.
n Bulunduğunuz ilçe Kaymakamlığı bünyesindeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne müracaat ederek ürünün ayıpsız misli ile değiştirilmesi veya bedel iadesi talebinizi iletmeniz gerekir. Ayrıca, Turkcell bu şartlar altında kampanya şartları dışında fatura göndermeye devam ederse söz konusu faturalar için de Hakem Heyetine müracaat edebilirsiniz.
Özcan PEKTAŞ
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü