Güncelleme Tarihi:
Hacettepe Üniversitesi Kültür Merkezi’nde gerçekleşen etkinlikte Mert Fırat ve İhtiyaç Haritası Ekibi, katılımcılara projeyle ilgili bilgi verdi. Oyuncu Mert Fırat, İhtiyaç Haritası’nın ihtiyaç sahipleri ile ihtiyacı karşılamak isteyen kişiler ve kurumların buluştuğu online bir platform olduğunu ve bu platformun Türkiye’nin her yerinden kullanılabildiğini belirtti. İhtiyaçların karşılanması sürecinde Türkiye’nin dört bir yanından gönüllülerle çalıştıklarını ifade eden Fırat, şöyle konuştu:
NAKİT AKIŞI YOK
“Para yerine mevcut kaynakların tekrar verimli bir şekilde kullanılmasını sağlıyoruz. www.ihtiyacharitasi.org sitesi üzerinden yapılan çalışmalarda hiçbir şekilde nakit akışı olmuyor. Tüm olumsuz şartlara rağmen biz iyilikte ve başkalarının dertleriyle kendi dertlerimizi birleştirdiğimiz noktada ancak buluşabileceğiz. Başka türlüsü zaten mümkün değil. Temelde tema bu olduğu sürece tüm ideolojiler, tüm fikirler, tüm bakış açıları, tüm üzüntüler ve tüm sevinçler bir noktada buluşabiliyor. Aslında iyilik her şeyi sınırsızlaştırıyor.”
ÜNİVERSİTELİLERDEN DESTEK
Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. İsmihan Artan ise şunları söyledi: “İhtiyaç Haritası projesini duyduğumuz andan itibaren öğretim elemanlarımız ve öğrencilerimiz çok heyecanlandık. Bundan böyle de bu anlamlı projenin bir parçası olarak katkıda bulunmaya devam edeceğiz. Tüm üniversite öğrencilerini, toplumun tüm kesimlerini, her yaş ve pozisyondaki duyarlı kişileri projeye katkı vermeye davet ediyoruz.”
TED’LİLER DE HARİTAYI TANIDI
Oyuncu Mert Fırat TED Üniversitesi’nde de (TEDÜ) öğrencilerle bir söyleşi gerçekleştirdi. Fırat, amaçlarının farklı ihtiyaçları olan insanlarla bunları karşılamak isteyen kişileri buluşturmak olduğunu söyledi. TEDÜ öğrencilerinin tüm Türkiye’yi kapsayan bu porejeye nasıl destek vererek bir parçası olabilecekleri konuşuldu. İhtiyaç Haritası projesinin yanısıra, TED Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu ve TEDÜ Rektörü Prof. Dr. M. Murat Tarımcılar ile ortak geliştirilebilecek genel kültüre ve kişisel gelişime dayalı eğitim projeleri üzerinde duruldu.