Güncelleme Tarihi:
ANKARA’da trafik kazalarının sıklıkla yaşandığı kara noktalarda alınmayan önlemler can kayıplarına davetiye çıkarıyor. Trafik yetkililerine göre kazaların en yoğun yaşandığı yollar Eskişehir, İstanbul ve Samsun karayolları. 2009’un ilk üç ayı verilerine göre Ankara’da yaşanan 8 bin 694 kazada 38 kişi öldü, 2 bin 615 kişi ise yaralandı. Kazaların kara nokta tabir edilen bölgelerde meydana gelmesi ise tehlikenin boyutlarını gözler önüne serdi.
İşte belirlenen kara noktalar
Eskişehir yolu Söğütözü mevkii, Maliye noktası civarı ile Refik Cesur Işıklı kavşağı civarı, İstanbul yolu Gimat köprüsü, Ayaş yol ayrımı arası, Konya yolu Ahlatlıbel İncek girişi civarı ve Göl Petrol-Gölbaşı kavşağı arası, Samsun yolu Otoban çıkışı ile Çalışkanlar mevkii arası, Esenboğa yolundan Çankırı yol kavşağına kadar olan kesim, Ayaş yolu, Batıkent-Çevre yolu kavşağı ile Çevre yolu Organize Sanayi Sitesi kavşağının büyük bölümünün birer kara nokta.
Yollar bozuk İşaretler eksİk
TRAFİK yetkilileri trafik kazalarının en büyük nedeninin dikkatsizlik ve kural ihlali olduğunu ortaya koyarken, köprü giriş ve çıkışında yaşanan kazaların ise yol ile köprü arasındaki seviye farkı ve bozuk satıh nedeniyle yaşandığını kaydetti. Yetkililer, bazı yollarda da satıh bozukluğu, işaret eksikliği ve yanlış projelendirme gibi nedenlerle kazaların önüne geçilemediğini söyledi.
Emeç geçitleri çok tehlikeli
PROJELENDİRME açısından teknik hatalarla dolu olduğu iddialarıyla sık sık gündeme gelen Çetin Emeç Bulvarı üzerindeki alt geçitlerde de sıklıkla meydana gelen kazalar yanlış proje iddialarını güçlendiriyor. Bulvardaki kazalara dikkat çekmek isteyen vatandaşların oluşturduğu www.karanoktalar.org adlı site de her geçen gün yeni kaza haberleriyle güncelleniyor.
Eskişehir yolu yayalar için çok riskli
YETKİLİLER son zamanlarda sadece araçların karıştığı maddi hasarlı trafik kazalarının en yoğun yaşandığı bölgenin Anadolu Bulvarı üzerindeki Marşandiz köprüsü olduğunu söyledi. Köprü üzerindeki yol bozukluğunun ciddi trafik kazalarına davetiye çıkardığı bildirildi. Marşandiz köprüsünde bu zamana kadar yüzlerce zincirleme kaza yaşandığını belirten yetkililer köprü girişlerinde yoldaki bozukluğu gösteren herhangi bir uyarı levhası bulunmamasının da büyük bir eksiklik olduğunu söyledi. Eskişehir yolunda yaşanan kazalarında artarak devam ettiğine dikkan çeken yetkililer Armada ile ATO arasındaki yolun, yayalar için büyük risk taşıdığını ifade etti.