İstanbul modeli bizde de olsun

Güncelleme Tarihi:

İstanbul modeli bizde de olsun
Oluşturulma Tarihi: Eylül 22, 2020 16:48

Ankara’daki özel halk otobüsleri, İstanbul’da tüm otobüsleri tek çatı altında birleştiren ve sübvansiyon ödemeleri yerine otobüslere gelir garantisi sağlayan sistemin Başkent’te de uygulanmasını istiyor.

Haberin Devamı

İstanbul’da özel halk otobüslerini İETT çatısı altında birleştiren sisteme Ankara’daki özel halk otobüsleri de göz kırptı. AHOK ve ÖHO, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’a çağrıda bulunarak sistemin Başkent’te uygulanmasıyla bir çok sorunun çözülebileceğine dikkat çekti.

İstanbul modeli bizde de olsun


DENETİM VE GÜVENLİK YOĞUNLUĞU ARTACAKTIR

Ankara Tüm Özel Halk Otobüsleri Kooperatifleri Birliği (AHOK) Başkanı Kurtuluş Kara: “Otuz yılı aşkın süredir, Ankara kent merkezi ve çevre ilçelerimizden, özel halk otobüslerimizle Ankaralı vatandaşlarımıza vermeye devam ettiğimiz ulaşım hizmetlerimiz, pandemi sürecinin vermiş olduğu ekonomik sıkıntılar sebebiyle, devam ettirilemez duruma gelmiştir. Ankara genelinde, merkezde hizmet veren 369 özel halk otobüsü ve çevre ilçelerden hizmet veren 480 özel halk otobüsünün EGO Genel Müdürlüğü tarafından belirlenecek çalışma sistemiyle, kilometre bazlı hakkediş ödemesi yapılarak çalıştırılmasını temenni etmekteyiz. Tüm ulaşım gelirlerinin EGO Genel Müdürlüğü havuzunda toplanacağı sistemin, İstanbul’da olduğu gibi hizmet verilen vatandaşlarımıza, ulaşım kalitesinin yükselmesi olarak döneceği açıktır. Özel halk otobüslerinde, tek renk ve seri plaka uygulamasının getirilmesiyle, denetim ve güvenlik yoğunluğu artacaktır. Hizmet kalitesinin yükselmesi, araçların model ve özellik olarak yenilenebilmesi, sektörün devamlılığı, denetim ve güvenlik kriterlerinin artması için, Ankara genelinde de, kilometre bazlı işletme ve hakkediş sistemine geçilmesi çalışmalarının başlatılmasını, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı sayın Mansur Yavaş’tan talep etmekteyiz.”

İstanbul modeli bizde de olsun


ANKARA’DA YAŞANAN SORUNLAR ÇÖZÜLMÜŞ OLUR

Haberin Devamı

Ankara Şehiriçi Özel Halk Otobüsçüler Esnaf Odası (ÖHO) Başkanı Ercan Soydaş: “Yolcu gelirine dayalı modelle sektör kendini yürütemiyor. Maliyetler sürekli artıyor, ulaşım zamları uzun süreler verilmiyor. Ücretsiz ve indirimli taşımalar da sürekli artıyor. Toplu taşımayı belediyeler özelleştiriyorlar. Maliyetli bir sektör, özel sektöre de çok yük biniyor. Önemsediğimiz yaygınlaştırılmasını istediğimiz güzel bir sistem. Sistemin güzel bir tarafı da şu; gelir kaygısı yok, esnaf ‘ay sonu kredi borcumu nasıl ödeyeceğim, yakıtı nasıl alacağım, personel giderini nasıl karşılayacağım’ diye düşünmeyecek. İşletilen hak sahipliği de garanti altına alınıyor, uzun vadede yatırım yapmak için önemli bir ayrıntı. İstanbul’daki sistemle Ankara’da ulaşımda yaşanan sorunlar çözülmüş olur. Hatlar arası geçişlerde itirazlar, sıkıntılar oluyor, hat uzatma, hat kısaltmada ciddi problemler yaşanıyor. Ankara’da da teferruatlı bir çalışmayla hayata geçirildiğinde hem esnafın hem belediyenin hem yolcuların kafası rahat olacak. ‘Çok indirimli ücretsiz binen var biz bu yükün altından nasıl kalkacağız’ gibi söylemlerden de kurtulmuş oluruz. Esnafın kafasındaki endişe de kalkar. İnşallah tüm belediyelere yaygınlaşır.”

TÜM OTOBÜSLER TEK ÇATI ALTINDA

Haberin Devamı

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, 14 Eylül’de tüm özel halk otobüslerinin tek işletme yönetmeliği altında ve İETT tarafından belirlenen kilometre bazlı hakkediş sistemiyle çalıştırılmasına karar verdi. İstanbul’da özel halk otobüsü sistemini kaldıran yeni sistem; bütün otobüslerin tek renge boyanması, seferlerin metro güzergahlarına uygun olacak şekilde tekrar şekillendirilmesi, şoförlerde tek tip kıyafet olması, sübvansiyon ödemelerinin yerine otobüs sahipleri ve şoförlere hizmet alımı karşılığında gelir garantisi sağlanması, aylık ücretlerin kilometre üzerinden İETT tarafından ödenmesi gibi düzenlemeler getirdi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!