Oluşturulma Tarihi: Ağustos 26, 2007 00:00
İndirim günlerinin son hızla devam ettiği Ankara’da bu uygulamalardan şikayetçi olanlar da var. Buna ilişkin çok sayıda şikayet aldıklarını dile getiren ATO Başkanı Sinan Aygün, haksız rekabete yol açan üyelerini takibe aldıklarını söyledi.
Tüketicilerin en çok "Önce bindiriyorlar, sonra indiriyorlar" şeklinde şikayet ettiklerini kaydeden Aygün, yapılan indirimlerin gerçeği yansıtmadığı yönündeki ifadelerin de önemli yer tuttuğunu kaydetti. "Bugün aldığım bir ürünün fiyatı bir gün sonra yarı yarıya düşüyor. Aygün, kendimi aldatılmış hissediyorum" biçiminde şikayetlerin bulunduğuna da işaret etti. "Yüzde 50 indirim yaptım" diyen mağazaların aslında yüzde 20 indirim yapabildiklerine dikkat çeken Aygün, yüksek oranlı indirimlerin de inandırıcılıktan uzak olduğunu söyledi Aygün şöyle devam etti:
"Yüksek oranlı indirimli satışlar, fahiş kar edildiği izlenimini bırakıyor. Oysa bu oranda karlılıkta çalışan yok. İndirim günlerine özel ucuz ama kalitesiz mal üretildiğini de biliyoruz. Diğer yandan indirimli satışlar gereksiz tüketimi artırıyor. Tüketicilerimiz buna dikkat etmek zorunda. Bazı mağazalar indirimli satışlarda ayıplı malları iade almıyor. Oysa ayıplı malın dönemi de fiyatı da olmaz."
DÖRT YILLIK TASFİYE OLUR MU: Dört yıl önce tasfiye nedeniyle indirimli satışlar yaptığını açıklayan mağazaların da bulunduğunu dile getiren Aygün, "İndirimsiz mal sattığı halde indirim tabelasını asmaya devam ediyor. Dükkanı tasfiye ettiği de yok. Bu nasıl iş" dedi. İndirimli satışlardan mağazaların da şikayetçi olduğunu kaydeden Aygün, esnafın "Yan dükkanla aynı zamanda mal getirdik, bir hafta sonra indirimli satışlara gidince, mallar elimde kaldı" biçiminde şikayetler bulunduğunu söyledi. Aygün, sezonun başında indirim günleri düzenleyen mağazaların, rekabeti engellediğine de işaret etti.
Kredi kartı yıllık ücretini almadılarİki genç okurumuz aradı. Yapı Kredi Bankası’na ait kredi kartlarına yıllık 40 YTL aidat kesmişler. Bankaya dilekçe verip, bu ücretin iadesini istemişler. Aksi halde kartı iptal ettirecekleri uyarısını yapmışlar. Bankadan "Kesilen paralarınız iade edilecektir2 şeklinde bir yanıt gelmiş. Tüketiciler adına Yapı Kredi Bankası’na teşekkür ediyoruz. Okurlarımıza da bir "uyandırma zili2 çalıyoruz. Bilmem anlatabildik mi?
Siyah poşet çağrımız ses getirdiGEÇEN hafta "siyah poşet kullanmayın" çağrımız ses getirdi. Arayan çok sayıda tüketicimiz çağrımıza destek verdikleri gibi, bir çoğu da siyah poşetlerin gıda maddeleri taşınmasındaki zararları bilmediklerini, bu yazımız sayesinde öğrendikleri için teşekkür ettiler. Ancak siyah poşet üreten bir üyemiz Köprülü Plastik’ten de içerisinde hafif sitem dolu bir yazı aldık. Firma sahibi Cafer Çavuşoğlu diyor ki:
"Siyah poşet pazar esnafında yıkanabilir, soyulabilir, kabuklu sebze ve meyvede kaullanılmaktadır. Ürünün bu koşullar dışında kullanılabileceği bir çok alan varken ’Siyah poşet kaldırılsın’ açıklamasının yerine siyah poşetlere denetim sağlanarak açık gıda maddelerinde kullanılmasını kesinlikle engellemek gerekir."
Ayrıca geri dönüşüm sektörünün önemine dikkat çekiyor. Diğer yandan siyah poşet üreticilerinin üretimlerinin standart olmadığını, çok bozuk üretimlere de rastlandığını ifade ediyor. Sayın Çavuşoğlu’na açıklamaları için teşekkür ediyoruz. Geçen yazımızda olduğu gibi, sadece gıda maddelerinin taşınmasında siyah poşet kullanmama çağrımızı yineliyoruz. Elbette geri dönüşüm sektörü son derece önemli. Çağrımız, "siyah poşet"i hiçbir yerde kullanmayın değil, "gıda maddelerinin taşınmasında" kullanmayındır. Çöp poşeti ya da nalburiye, hırdavat taşınmasında elbette kullanılabilir.
Bu da ATO’nun şikayeti
KIRIKKALE Ticaret Odası’na kayıtlı Ülger Hurda Ticaret’in sahibi Bünyamin Ülger adlı vatandaştan bir telefon aldık. Diyor ki: "Geçen hafta düzgün Türkçeli bir hanımefendi aradı. ATO Başkanı Sinan Aygün’ün ’Vatan Memurları Şehitler Derneği’ ile bir kampanya başlattığını söyledi. Araştırdık, böyle bir dernek bulamadık. Şehit ailelerine yardım topluyorlarmış. Sinan Aygün’e ve ATO’ya güvenirim. ’Tamam, yarın gelin parayı vereyim’ dedim. Ertesi gün 14 yaşlarında bir çocuk elinde makbuz, bir Türk bayrağı ve kartondan yapılmış sertifika benzeri bir karton parçasıyla geldi. 100 YTL verdim gitti.
Sertifikayı inceleyince şüphelendim. Makbuzun kaşesindeki telefon numarasını aradım. Karşıma Ankara Yenimahalle’de bir giyim mağazası çıktı. O an dolandırıldığımı anladım. Olsun. Benim sevabım yine de yerini bulmuştur ama ben yandım, başkası yanmasın diye sizi arayayım istedim." Değerli okurlar. Zaman zaman böyle şikayetleri biz de duyuyoruz. Okurlarımız şunu bilsinler. Maalesef dolandırıcılar her yolu deniyor. Bunu yaparken de çocukları kullanıyorlar. Ankara Ticaret Odası yasası gereği para toplayamaz. Lütfen ATO adına gelen hiçbir talebe yanıt vermeyin ve derhal bizi arayın.
İnsansız bankacılık itibarı geri getirir mi
Bir tüketicimizin Garanti Bankası kredileri nedeniyle mağdur duruma düştüğünü geçen hafta yazmıştık. Geciken kredi ödemeleri idari takibe alınan tüketicimiz, banka ile uzlaştığı ödeme planına sadık kalıp borçlarını kapatmaya başladığı halde, Garanti Bankası müşterisini,
haber vermeden, kendi deyimleri ile "otomotik" olarak kanuni takibe almıştı. Kanuni takip nedeniyle tüketicimizin diğer bankalardaki kredileri de geri çağrılmış ve eli kolu bağlanmıştı. Biz de bu otomatik takibe almaya "İnsansız bankacılığı abartmadınız mı?" diye sormuştuk.
Yazımız üzerine Garanti Bankası’ndan bir telefon geldi. Tüketicimizin ad ve adresini istediler. Görüşüp, varsa yanlışlarını düzeltmek istediklerini belirttiler. Tüketicimizi aradık. Bankanın irtibat telefonlarını verdik. İsterse görüşebileceklerini ilettik. Tüketicimizin arayıp aramadığını bilmiyoruz ama son sözlerini sizinle paylaşmadan edemedik. Diyor ki; "Neyi düzeltecekler? Benim itibarım nasıl geri gelecek? Borcumu zaten ödedim? İtibarın geri ödemesi olur mu?" Biz yine de Garanti Bankası’na teşekkür ediyoruz.
ATO Tel: 2855039 fax:2855093 sinanaygun@atonet.org.tr