Güncelleme Tarihi:
Kentsel dönüşüm çalışmaları ve inşaat sektöründeki hareketlilik nedeniyle Ankara, büyük bir açık hava şantiyesine döndü. Şehrin dört bir yanında devam eden inşaatlardan çıkan hafriyat, dev kamyonlarla Büyükşehir Belediyesi’nin belirlediği bölgelere taşınıyor. Ankara Hürriyet, kamyonların kent içinde trafik kurallarını hiçe saydığı yönündeki okur şikayetleri üzerine hafriyat taşımacılığının yoğunlaştığı bölgeleri mercek altına aldı. Başkent’in yeni yerleşim bölgesi İncek’te yaşayan vatandaşlar, İncek Bulvarı’nda hafriyat kamyonlarının yaptığı kırmızı ışık ve hız sınırı ihlallerinden şikayet ediyor. Bugüne dek büyük bir facia yaşanmamasının mucize olduğunu belirten İncek sakinleri şunları söyledi:
‘CEZA MAKBUZU YETİŞMEZ’
“İncek Bulvarı’nda özel otomobiller için uygulanan hız sınırı saatte 70 kilometre. Biz bulvar üzerinde bu hızla ilerlerken, dikiz aynasından son sürat gelen dev kamyonları görünce tedirgin oluyoruz. Yaklaşık 90-100 kilometre süratle bizi sollayıp gidiyorlar. Kamyon şoförlerinin büyük bölümü kırmızı ışığı da umursamıyor. Frene bastığı anda durabilmesi için yüzlerce metre gereken kamyonlar göz göre göre 80-90 kilometre hızla kırmızı ışıktan geçiyor. Tali yollardan bulvara çıkarken bize yeşil yanmasına rağmen hareket edemez hale geldik. Ailece bir kamyonun altında can vermekten korkuyoruz. Bölgede zaman zaman yapılan trafik denetimleri yetersiz kalıyor. Burada hergün yüzlerce dev kamyon trafik ışıklarını hiçe sayıyor. Sıkı bir uygulama yapılsa polisler ceza makbuzu yetiştiremez.”
PLAKASIZ TEHLİKE
Bölge sakinlerinin iddiaları üzerine İncek Bulvarı’ndaki bir kavşakta video kamera ile beklemeye başlayan Ankara Hürriyet muhabiri, yaklaşık 10 dakika içerisinde birkaç ayrı hafriyat kamyonu ve bir iş makinesinin yüksek hızla kırmızı ışık ihlali yaptığını görüntülü olarak tespit etti. Ayrıca, bölgede çalışan kamyon ve iş makinelerinin bazılarının üzerinde trafik tescil plakalarının bulunmadığı görüldü.
SON SÜRAT GİDİYORLAR
Hafriyat kamyonlarına yönelik şikayetlerin yoğunlaştığı bir diğer bölge ise Eskişehir Yolu ile Anadolu ve 1071 Malazgirt bulvarları oluyor. Kamyonların saatte 70 kilometre hız yapabildikleri ana yollarda, sürücülerin bu kurala uymadığını belirten vatandaşlar, süratle gelen dev araçların can güvenliklerini tehdit ettiğini savundu. Özel araçları ile 82 kilometre hızla ilerlerken, arkalarından yanaşan kamyonların sollamak için yol istediğini iddia eden Ankaralılar, “Dev araçlar yaklaşık 100 kilometre süratle küçük otomobilleri solluyor, araçların dengesi bozuluyor ve kaza tehlikesi atlatıyoruz. Gündüz saatlerinde yapılan ihlaller, akşamları en az iki katına çıkıyor. Trafik ekipleri, ana arterlerde hafriyat kamyonlarına yönelik özel uygulama yapmalı” dedi.
AĞAÇLARIN BİLE RENGİ DEĞİŞTİ
Hafriyat kamyonları nedeniyle mağduriyet yaşayan bölgelerden biri olan Oran’da yaşayan vatandaşlar ise çevre kirliliğinden yakınıyor. İnşaat kazısından aldıkları toprağı taşıyan araçların “hafriyat çadırı” kullanmaması nedeniyle hareket ettikleri güzergahtaki her yeri toza boğduklarını savunan Oran sakinleri, “Hızla ilerleyen kamyonlar, çevreyi kirletmemek adına hiçbir önlem almıyor. Damperdeki yükün üzerine ‘hafriyat çadırı’ çekilmediği için her yer toz içerisinde kalıyor. Evlerimizin içine kadar ulaşan toz bulutlarının arasında yaşıyoruz. Sağlığımız tehlike altında. Bölgedeki ağaçların renkleri bile değişti” diye konuştu.