Oluşturulma Tarihi: Nisan 19, 2008 00:00
Şehir Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı Kurttaş, TCDD’nin daha önce karşı çıktığı Ankara Tren Garı önündeki kavşak inşaatına, belediyenin "hızlı tren garına" ait imar planını onaylamasının ardından itirazını geri çektiğini öne sürdü.
ŞEHİR Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı Erdal Kurttaş, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) Genel Müdürlüğü’nün, geçen yıl Ankara Tren Garı önüne kavşak yapılmasına "ciddi olumsuzlukları" gerekçe göstererek karşı çıktığını, ancak daha sonra hızlı tren garına ait onay bekleyen imar planı nedeniyle Ankara Büyükşehir Belediyesi"nin projesini onayladığını iddia etti.
Dört odanın başkanı ortak bir basın toplantısı düzenlendi.
Kurttaş, Kurtuluş Savaşı’nın yönetim merkezi olan Ankara Garı’nın kanunlarla koruma altında olduğuna, belediye yönetiminin kanunla korunan bölgede hızla inşaata başladığına işaret etti.
Kavşak projesine daha önce TCDD tarafından da, "ciddi olumsuzluklar" nedeniyle karşı çıkıldığını öne süren Kurttaş, TCDD’nin 2007 yılının Mart ayında kavşak projesine karşı çıkmasının gerekçelerinin şunlar olduğunu söyledi:
"Yaya ağırlıklı bir güzergahta, yayalar önemsenmeden sadece araç trafiğine yönelik bir düzenleme yapılıyor olması. Genel müdürlük binası önünden geçen araç yolunun dar olması. Araç ve yaya ile acil durumlarda itfaiye, ambulans araçlarının giriş ve çıkışlarının çözümsüz olması. Meydanın böyle bir düzenleme ile meydan özelliğini tamamen kaybedecek olması. Çalışmaların Gar Gazinosu ve 2. bölge binası gibi tescilli yapılara zarar verme olasılığının bulunması. 70 yıllık ağaçların köklerine fore kazık çalışmalarının zarar vererek kurutması olasılığının bulunması."
Kurttaş, buna rağmen hızlı tren garına ait onay bekleyen imar planı nedeniyle projeyi, Mayıs ayında olumlu görüş bildirerek onayladığını iddia etti.
Ağaçlar kesiliyorPeyzaj Mimarları Odası Genel Sekreteri Redife Kolçak kavşak projesinin başlamasının ardından Gar’dan Ulus’a giden yol üzerindeki canlı ağaçların Büyükşehir Belediyesi görevlilerince kesilmeye başlandığını fotoğraflarla tespit ettiklerini söyledi. Bölgenin Milli Komite’nin gözetiminde olduğunu ve komiteden izinsiz çivi çakılmasının söz konusu olamayacağına işaret eden Kolçak, "Buna rağmen belediye devletin en üst organlarından birini tanımıyor"diye konuştu.
Durdurma davası
ANKARAM Platformu, Ankara Tren Garı önüne köprülü kavşak yapılmasını önlemek amacıyla Bölge İdare Mahkemesi’ne başvurdu.
Platform Sözcüsü Yunus Akıl, yaptığı açıklamada, kavşak projesinin, TCDD’ye ait kamusal alanların talanına yönelik bir proje olduğunu, insan haklarına, kentli haklarına ve yaya haklarını aykırı olduğunu iddia etti.
Ankara Garı’nın, başkentin Anadolu’ya açılan kapısı olduğunu ifade eden Akıl, projenin durdurulması için Bölge İdare Mahkemesine dava açacaklarını ve mevcut davalara müdahil olacaklarını söyledi.
Öte yandan, inşaat çalışmasının yapıldığı bölgenin etrafı tel örgülerle çevrildiği ve uyarıcı levhalar bulunmadığı için vatandaşlar gara giriş ve çıkışlarda zorluk çekiyor. Vatandaşlar, Gar kavşağının
trafik yoğunluğunun en az olduğu yerlerden biri olduğunu, buna rağmen buraya köprülü kavşak yapılmasını nedenini anlayamadıklarını belirttiler.
Sınıfta kaldınız
İNŞAAT Mühendisleri Odası Ankara Şube Başkanı Nevzat Ersan gar önüne yapılacak köprülü kavşakla "kent içini otobana çevirmeye" devam ettiğini söyledi. Ersan, "Büyükşehir Belediyesi’ni bir kez daha uyarıyoruz. Yaptığınız tüm projelerde yaya önceliğini sağlama, şeffaflık, katılımcılık, kültür varlıklarının korunması, Cumhuriyetin simge değerlerinin gözetilmesi, Ankara’nın, başkent kimliğinin korunması konularında sınıfta kaldınız" dedi.