Güncelleme Tarihi:
THH’lere yapılan başvurularda bankaların aldığı ücret, komisyon ve masrafların ilk sırada bulunduğunu belirten Çakar, Ankara’da yapılan başvuruların yüzde 87’sinin bu alanda olduğunu kaydetti. 2014 yılında banka şikayetlerin daha da arttığını dile getiren Çakarşunları söyledi:
“Yasa, eğer tüketici örgütlerinin istediği şekliyle çıksaydı ve 'bankaların tüketicilerden faiz dışında hiç bir ücret alamayacağı' şeklindeki hali korunsaydı, bu durum hiç yaşanmayacak ve THH asgari koşullarda tüketicilerin güncel şikayetlerini karşılayabilecekti. Ancak üzülerek söylemek gerekirse, gerekli önlemler alınmazsa, özellikle de başvuruların yoğun olduğu büyük kentlerde THH artık çökmek üzere. Hakem heyetlerine raportörler atanmalı, personelin titiz bir eğitimden geçirilmeli, heyetlerin fiziki koşulları iyileştirilmeli ve araç-gereç eksikliği bir an önce giderilmeli.”