Günebakan-3 Enerji Fuarı’nın gözdesi oldu

Güncelleme Tarihi:

Günebakan-3 Enerji Fuarı’nın gözdesi oldu
Oluşturulma Tarihi: Ekim 27, 2013 01:11

Türkiye'nin güneş enerjisi ile çalışan ilk arabası “Günebakan-3”, Uluslararası Enerji Kongresi ve Fuarı’nda ziyaretçilerin ilgi odağı oldu. Ziyaretçiler, ATO Congresium’da görücüye çıkan otomobili yakından inceledi.

Haberin Devamı

Ankara Üniversitesi öğrencilerinden oluşan “Hitit Güneşi” adlı takımın bulunduğu stantta sergilenen Günebakan-3’ü gören ziyaretçiler, ilk defa yakından görme fırsatı buldukları güneş enerjili araç hakkında bilgi aldı. Fuarda ziyaretçilerin en fazla aracın hızı ile ilgili sorular sorduklarını belirten Hitit Güneşi Takımı Kaptanı Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği 2. Sınıf Öğrencisi Cevat Arda Cem, “Araç, tek kişilik mi diye soruyorlar, kullanım rahatlığını merak ediyorlar, denemek istiyorlar” dedi.
GÜNEBAKAN 8 YILDIR YARIŞLARDA

Türkiye’nin Güneş Enerjili ilk aracı olarak üretilen Günebakan-1’in 2005’te İstanbul Park’ta ilk kez düzenlenen yarışlara “Pol pozisyonu” alarak katıldığını ve bu yarışta dereceye girdiklerini anlatan Cem, Hitit Güneşi olarak o tarihten bu yana Günebakan serisiyle TÜBİTAK’ın güneş enerjili araçlar için düzenlediği Formula-G yarışlarına aralıksız olarak katıldıklarını kaydetti.
YENİ ARAÇLA YARIŞA KATILACAKLAR

Haberin Devamı

2005 yılında Günebakan-1’i üreten ve bugünlere Günebakan-3 olarak taşıyan Ankara Üniversitesi’nin öğrencilerinden oluşan bilim topluluğu Hitit Güneşi’nin yeni hedefi ise Avrupa, Amerika ve Asya kıtalarında gerçekleşen öğrencileri arasında düzenlenen dünyanın en zorlu inovasyon yarışması Shell Eco-Marahthon’a katılmak. Cem, Nisan ayında düzenlenecek olan Shell Eco-Marathon’a yine güneş enerjisi ile çalışan elektrikli bir araçla katılacaklarını bu yeni aracın ise Günebakan-3’ün 4’te 1’i büyüklüğünde olacağını söyledi.
ANKARA’YA PİST İSTİYORUZ

Günebakan’ın trafiğe çıkabilmesi için gerekli fren lambaları, sinyal lambaları, kornası gibi her türlü altyapısının bulunduğunu belirten Cem, güneş araçları için yarış pistlerinin de çok önemli olduğuna dikkat çekti. Cem, “Çünkü bizim aynı zamanda pilotlarımızı eğitmemiz, araçlarımızı teknik sorunları var mı diye denememiz için pistler gerekiyor. Türkiye’de güneş enerjisi kullanabileceğimiz İzmir, Kocaeli ve İstanbul’da üç tane pist var. Bu anlamda Ankara’da bize haftanın belli zamanlarında kullanabileceğimiz bir pist sunulur veya güzergah çizilip, yollar ayrılabilir” diye konuştu.

Haberin Devamı

460 GÜNEŞ HÜCRESİ VAR

Bu yıl yapılan yarışlardan Ankara 1.’si olarak döndüklerini belirten Hitit Güneşi Takımı Kaptanı Cevat Arda Cem, Günebakan’ın güneş enerjisi ile çalıştığını ve 460 adet güneş hücresine sahip olduğunu anlattı. Bu güneş hücrelerinin 1.2 kilowatt enerji ürettiğini, bataryalara ise toplam 840 watt enerji depoladığını kaydeden Cem, “Ancak TÜBİTAK’ın belli bir limiti var, o da 1 kilowatt enerji, onu geçmemek kaydıyla enerjimizi depoluyoruz ve oradan motorumuza aktarıyoruz. Bu şekilde arabamızı çalıştırıyoruz” dedi. Cem, “Günebakan-3 son aracımız, ilk hali biraz daha basitti, aero-dinamik açıdan daha fazla geliştirilerek bu hale getirildi. Bu araç şu anda yarışlar için ideal. Fakat daha da geliştirmeye çalışıyoruz” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!