GSM servisleri sıkıntısı devam ediyor

Güncelleme Tarihi:

GSM servisleri sıkıntısı devam ediyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 24, 2008 00:00

GSM operatörlerin servis kullanım bedeli adı altında aldığı ücretler ve eksilttiği kontörler ile ilgili elimize çok sayıda şikayet mektubu ulaştı.

Faturalı hat sahipleri, faturalarını dikkatli inceleyince önceden haberdar olmadıkları bir takım servislere üye olduklarını, bunun için ekstra bir ücret ödemek zorunda olduklarını fark ediyorlar. Kontörlü hat sahipleri de, hatlarına yükledikleri kontörlerin, konuşmasalar bile hızla azaldığını görüyorlar. Bu okurlarımız, operatörlerin müşteri hizmetlerini arayarak bilgi almak istediklerinde bir takım hizmetlere üye olduklarını öğreniyorlar. Halbuki hattı kullanan kimselerin ne böyle bir talebi var ne de böyle bir servis kullandığından haberi var. Yani bu üyelikler otomatik yapılıyor. Abonenin önce bu servise üye olduğunu bilmesi daha sonra iptal etmesi gerekiyor. Bu servisleri iptal etmenin de çok kolay olmadığını belirten okurlarımız var. Okurlarımız firmaların müşteri hizmetlerine defalarca şikayette bulunmuş olmalarına rağmen sonuç alamadıklarını söylüyorlar. Ücret alımlarına neden olan üyelik ve mesaj göndermenin onların da istemi dışında olduğunu, çözüm ortaklarından kaynaklandığının söylendiğini belirtiyorlar.

GSM operatörlerinin, kullanıcılarına daha detaylı bilgi vermesi ve talep edilmeyen servisleri hatlara yüklemeleri konusunda uyarıyoruz.Cep telefonu veya hat alacak okurlarımıza da dikkatli olmalarını tavsiye ediyoruz.

SAMSUNG i900 UĞRAŞTIRDI

Okurumuz 2007 Eylül ayında Cepa Alışveriş Merkezi içindeki Carrefour mağazasından Samsung i 900 marka bir cep telefonu satın alıyor. İki ay kullandığı telefonu sarj olmuyor gerekçesiyle Ankara KVK teknik servisine teslim ediyor. Garanti belgesinde ve teslim formunda tamir süresi 30 iş günü olarak belirtilmesine rağmen bu süre içerisinde bu telefonu teslim alamıyor. Aralık ayında tüketici derneğine başvuran ve ne yapabileceğini öğrenmek isteyen okurumuz Telpa Telekomünikasyon AŞ aleyhine ihtarname çekip telefon için ödediği ücreti ve faizini istiyor. 10 gün sonra Carrefour yetkilisi okurumuzu arayıp, kendisine para iadesi yapacaklarını fakat bu işlemin prosedürünü genel merkezle görüşüp karar vereceğini söylüyor. Bu konuşmadan bir hafta sonra okurumuza gelen bir telefonla Carrefour yetkilisi fatura ve cihaz teslim belgelerinin fotokopisi isteniyor.

Fotokopileri gösteren ve teyidini alan okurumuz 2-3 gün içinde tekrar aranan okurumuza telefonu ve aksesuarlarını teslim ettiği takdirde para iadesi yapılacağı söyleniyor. Bu esnada Telpa dan telefonun en kısa zamanda değiştirileceğine dair bir yazı da okurumuzun eline ulaşıyor. Ücret iadesi istemiş olmasına rağmen neden böyle bir yazı gönderildiğine anlam veremiyor. Bunun üzerine 14 Ocak tarihinde Ankara KVK Teknik Servise giden okurumuz telefonunun kendisine iade edilmesini istiyor. Yetkililer kendisine telefonunun İstanbul teknik serviste olduğunu iletiyorlar. Telefonun tamir edilmeden iade edilmesi için istekte bulunuyor. 15-16 Ocak gibi telefonun ellerinde olacağını söylüyorlar. 16 Ocak günü KVK teknik servisi arayan okurumuza telefonun İstanbul’da olduğu ve henüz gelmediğini belirtiyorlar. Daha sonraki aramalarında telefonu değiştireceklerini bu işlemi hızlandırdıklarını söylüyorlar. Okurumuz para iadesini almak istediğini telefonun değiştirilmesini istemediğimi tekrar belirtiyor. Okurumuz uzun süre bekletildiği gerekçesiyle ATO Disiplin Kurulu’na başvurdu.

SONUÇ: Firma yetkilisiyle görüşen ATO yetkilisine, telefon ellerine ulaşır ulaşmaz para iadesi yapacaklarını belirtildi. Telefonun okurumuza iade edildiği tarihte telefonu alıp, para iadesini yapmıştır. Carrefour’a teşekkür ederiz.

ATO Tel: 2855039 fax:2855093 sinanaygun@atonet.org.tr
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!