Google’dan turizmciye ‘web’de yerini al’ uyarısı

Güncelleme Tarihi:

Google’dan turizmciye ‘web’de yerini al’ uyarısı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 03, 2011 00:00

Tatile çıkanların yüzde 65’inin tatile çıkmadan önce internette kapsamlı bir araştırma yaptığını belirten Google Türkiye yetkilileri, işletmelere, “Web dünyasında yerinizi alırken, sosyal ağlardan da tüketiciye ulaşmaya çalışın” tavsiyesinde bulundu.

GOOGLE Türkiye yetkililerinden Çiğdem Canatan, katıldığı “Online Rezervasyon ve Online Turizm” konulu panelde, dünyadaki 450 milyar dolarlık reklam harcamasının 62 milyar dolarının online reklam pazarında olduğunu ifade ederek, 2014 yılında online reklam pazarının 98 milyar dolara ulaşacağını kaydetti.

Bireylerin tatil kararı vermeden önce, internette araştırma yaptığını ifade eden Canatan, “Tatil tüketicisi, tatile çıkmadan önce hayal kuruyor, yüzde 65’i tatil hayalini internette araştırıyor ve ortalama 44 kez arama yapıyor” dedi.

İşletmeye sosyal ağ tavsiyesi

Online rezervasyon almayı planlayan otellerin; fonksiyonel bir web sitesinin yanı sıra Youtube, sosyal medya, Twitter gibi sanal dünyadaki her platformda olmasının yanı sıra bu mecraların etkin şekilde yönetilmesi gerektiğini vurgulayan Canatan, otellerle ilgili aralamalarda harita üzerinde görüntülenmenin önemine de dikkati çekti.

Seyahat internette şekilleniyor

Travelclick Ortadoğu & Afrika Direktörü Cem Çetintürk ise günümüzde seyahat endüstrisinin internet dünyasında şekillendiğini belirterek, “Google ya da elektronik ortamda yoksanız, yoksunuzdur. Sistemin ana kemiği onlinedir. Otellerin, muhakkak bunun içinde olması gerekmektedir. Dünya genelinde, havayolundan konaklamaya kadar seyahat endüstrisi satın alma süreci, online rezervasyona doğru yönelmeye devam ediyor. Bu konuda, hem bireysel olarak işletmelerin, hem turizmde hedefleri büyük olan Türkiye’nin biran önce sanal dünyada, etkin bir ‘satış-pazarlama stratejisini’ hazırlaması önemlidir” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!