Güncelleme Tarihi:
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Ahmet Davutoğlu’nun başbakanlığı döneminde gündeme gelen kent merkezlerine araç girişinden ücret alınması önerisini yeniden gündeme getirdi. Bakanlığın üzerinde çalıştığı belediye gelirlerinin artırılmasına yönelik taslakta, büyükşehirlerde trafiğin azaltılması için ana merkezlere girişten para alınması önerildi. Şehir içi trafik cezalarının belediyelerce kesilmesi, taksiler dahil özel sektör tarafından yapılan taşımadaki elektronik bilet gelirlerinden belediyelere pay verilmesi istendi. Kızılay ve Taksim’in örnek olarak gösterildiği düzenlemeye olumlu baktıklarını kaydeden Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, “Bu tip şeylerin kesinlikle olmasında fayda var” değerlendirmesinde bulundu. Başkan Gökçek şunları kaydetti:
KESİNLİKLE OLMASINDA FAYDA VAR
“Londra’da uygulanan zone sistemi var. Şehir merkezlerine girişi paralı yapmak suretiyle trafiği rahatlatıyorlar. İnsanlar alternatif yolları seçerek merkezi rahatlatıyor. Aynı zamanda da belediyeye bir gelir oluyor. Bu tip şeylerin kesinlikle olmasında fayda var. İlk önce vatandaşlar bir anda belki bir tepki koyabilir niye oluyor diye. Bütün dünya buraya gidiyor. Kısa sürede de alışılacağını düşünüyorum. Trafik yetkisinin tamamı yüzde yüz belediyelere geçmeli. Bütün dünyada bu böyle. Yolu biz yapıyoruz, şeritleri biz çiziyoruz, alt-üst geçidi, kaldırımı, sinyalizasyonu biz yapıyoruz. Her şeyi biz idare ediyoruz. Girilecek girilmeyecek yerlere yasakları biz koyuyoruz. Nereye park edilecek biz tespit ediyoruz ama trafiği yönetemiyoruz. İstanbul, Ankara, İzmir’den başlayabilir. Sonra da diğer vilayetlere yayılır. Biz duran trafiğe bile ceza yazamıyoruz. Ancak kaldırımın üstüne koyarsa işgaliye parası yazıyoruz. O da sembolik, caydırıcı değil.
İNŞALLAH KANUN TEKLİFİ GELİR
Yolları yaptık bir ara 50 kilometre ile gidiliyordu. 50 kilometreyle otoban gibi yapılmış yollarda gitmenin mantığı yok. Çok büyük bir baskı yaptık ondan sonra önce 70’e, sonra 82’ye maksimumuyla 90’a kadar çıktı. Yetkiler bizde olursa biz bunları çok daha rahatlıkla bölgelerde uygulayabiliriz. Bazı yerlerde trafiğin yavaş olması tam tersi tümüyle kazaya neden olur. Düzenlemeden memnunuz sayın bakanımıza teşekkür ediyoruz. Bu şans bizim bakanımızın eski belediye başkanı olmasından geliyor. Yaşadığı için sıkıntıların hepsini çok iyi biliyor. İnşallah parlamento açılır açılmaz bu kanun teklifi gelir. Belediye kanunu geçer Türkiye ciddi anlamda nefes alır.”
Ankara ile Katar’ın başkenti Doha, imzalanan Kardeş Kent Protokolü anlaşması ile kardeş şehir oldu. Protokolü, Katar Belediye ve Çevre Bakanı Mohammet Bin Abdullah Al-Rumaıhı ile birlikte Başkan Melih Gökçek imzaladı.