Gökçek: ’Ayıp olmasın diye rakam vermekten vazgeçtik’

Güncelleme Tarihi:

Gökçek: ’Ayıp olmasın diye rakam vermekten vazgeçtik’
Oluşturulma Tarihi: Şubat 17, 2008 00:00

Belediye Başkanı Melih Gökçek, Eskişehir’de yerel yönetim dersi verdi, "Yaptığımız köprülere 70 gün, 60 gün köprüleri adını verdik. Daha sonra ayıp olacak diye artık rakam vermiyoruz. Bu yıl 60 alt geçit yapmayı düşünüyoruz" dedi.

ANKARA’ya bu yıl 60 yeni alt geçit yapmayı planladıklarını açıklayan Melih Gökçek, köprülere gün isimleri vermekten ’ayıp olmasın’ diye vazgeçtiklerini bildirdi.

Gökçek, AKP Siyaset Akademisi Yerel Yönetimler Programı kapsamında Eskişehir’de bir otelde kursiyerlere ’Yerel Yönetim’ konulu ders verdi.

Yerel yöneticiliğin, ’sınıfı olmayan bir okul’ olduğunu ifade eden Gökçek, başarılı yerel yöneticiliğin, işi sevmekten geçtiğini kaydetti. Yaklaşık 20 yıldır belediye başkanlığı yaptığını ifade eden Gökçek, şöyle konuştu:

"Belediyecilik konusunda pek çok şey öğrendim, halen de öğrenmeye devam ediyorum. Yerel yöneticiler dünyayı bol bol gezmeli, gördüklerini kendi yeteneklerini de katarak uygulamalı. Belediyeciliğe sadece yol, su, kanal olarak bakmıyoruz. Sosyal belediyecilik de en az altyapı ve üstyapı kadar önemlidir. Ankara’nın kongre şehri, üniversite kenti olmasını hedefliyoruz. Sanayide ikinci şehir olmak istiyoruz. Turizm merkezi olmak, hastanelerin sayısını çoğaltmak projelerimiz arasındadır. Ayrıca Ankara’yı tıbbın merkezi yapmak istiyoruz."

TRAFİĞİ RAHATLATTIM

Gökçek, belediye başkanı olduktan sonra 78 alt, üst geçit ve köprülü kavşak yaptıklarını belirterek, söz konusu çalışmaların trafiği rahatlattığını bildirdi. Bazı ’saplantıları olan’ odalar, sivil toplum örgütleri ve siyasi partilerin alt ve üst geçitlere karşı çıktıklarını ifade eden Gökçek, şöyle devam etti:

"Karşı çıkanlardan öneri istedim. Hiçbir önerileri yok. Tenkit etmek için tenkit ediyorlar. Türkiye’de kişi başına en çok araç düşen kent Ankara. Nüfusu 4 milyon olan iller arasında Ankara’nın trafiği dünyada en rahat olandır. Alt ve üst geçitlerin yapımı 2 yıldan başladı, 48 güne kadar düştü. Yaptığımız köprülere 70 gün, 60 gün köprüleri adını verdik. Daha sonra ayıp olacak diye artık rakam vermiyoruz. Bu yıl 60 alt geçit yapmayı düşünüyoruz.

Bazıları alt ve üst geçit yerine raylı sistem yapmamızı öneriyor. Raylı sistemin 1 kilometresinin maliyeti en az 35 milyon dolardır. Benden önceki belediye başkanı 70 milyon dolara yapmış. 35 milyon dolara en az 6-7 alt geçit yaparım. Belediye Başkanı olduğumda Ankara’da 300 bin araç vardı, şu anda 1 milyon 100 bine yaklaştı. Belediye Başkanı olduğum zaman Meclis’ten Keçiören’in girişine 45 dakikada gidiliyordu. Araç sayısı 3 kat artmasına rağmen şimdi 15 dakikada gidiliyor."

SUYU BİLGİSAYARA DÖKTÜ

Gökçek’in, konuşması sırasında kürsü üzerindeki su dolu bardak sunum yaptığı diz üstü bilgisayarın üzerine devrildi. Bilgisayarın arızalanması üzerine sunuma bir süre ara veran Gökçek, sunumunu başka bir bilgisayar aracılığıyla tamamladı. AK Parti Eskişehir İl Başkanı Murat Canözer, Gökçek’e üzerinde Yazılıkaya kabartması bulunan tablo hediye etti.

Susuz kalan Ankara

GÖKÇEK, geçen yaz Ankara’da yaşanan su sıkıntısı nedeniyle Hürriyet’in 6 ay önce yaptığı haberi de gündeme getirdi ve şunları söyledi:

"Büyükerşen, 3 milyon metre küp kapasiteli bir gölet yapmış. Biz Ankara’da 90 milyon metre küp kapasiteli barajı 14 ayda bitirdik. 90 milyon metre küpü yapan ben ’Ağustos böceği’, Büyükerşen ’karınca’ oluyor. Büyükerşen, gazetenin kupürünü bilboardlara astırmış. Bu akşam televizyona çıkacağım. Bakalım o bilboardların hali ne olacak? Bana sataşmayana hiç sataşmam. Sataşan olursa da eziyetine katlanacak. Büyükerşen’in yaptığı gölet depremde yıkılır. Sanayi bölgesi sular altında kalır. Gölet için sağlamlık raporu isteyin. Allah korusun büyük bir felaket olabilir. Eskişehir yılda 2.5 kilometre asfalt yol yapıyor. Bu rakam belediyeciliğin iflas ettiğini gösterir. Sizin karınca ne yapıyor bilmiyorum. Biz bu yıl 3.5 milyon ton asfalt dökeceğiz. Her şeyi rakamlarla mukayese edeceksiniz."

METRO BENİM İŞİM DEĞİL

GÖKÇEK, büyükşehirlere metro yapılmasına karşı olmadığını belirterek, metro yapımının büyükşehir bütçesini aşan bir konu olduğunu bildirdi. Metronun merkezi hükümet tarafından yapılması gerektiğini ifade eden Gökçek, şöyle konuştu: "Dünyada da böyle yapılıyor. Her seferinde Başbakan’a bunu ısrarla arz ediyorum. Zannediyorum önümüzdeki günlerde bu istikamette bir temayül gözüküyor. Umarım metroyu merkezi hükümet yapar. İster kendisi idare etsin, mesela Ulaştırma Bakanlığı... Ya da bize versinler biz yönetelim."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!