‘Geleceğe Dönüş’ Ankara’da başladı

Güncelleme Tarihi:

‘Geleceğe Dönüş’ Ankara’da başladı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 15, 2016 01:00

ATO’nun “Bilim Ağacının Gölgesinde: Geleceğe Dönüş” temasıyla düzenlediği Ankara Marka Festivali’nın dünkü açılışını Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci yaptı. Markalaşmanın ekonomi açısından büyük önem taşıdığını belirten Bakan Tüfenkci, “Ne kadar çok marka üretirsek, ekonomimiz o kadar güç kazanıyor demektir” dedi.

Haberin Devamı

Ankara Ticaret Odası’nın (ATO) bu yıl “Bilim Ağacının Gölgesinde: Geleceğe Dönüş” temasıyla ikincisini düzenlediği Ankara Marka Festivali dün başladı. ATO Congresium’daki etkinliğin açılış töreninde Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, ATO Başkanı Gürsel Baran ile çok sayıda katılımcı yer aldı. Açılış konuşmasında, markalaşmanın ekonomi açısından büyük önem taşıdığının altını çizen Bakan Tüfenkci, “Ne kadar çok marka üretirsek, ekonomimiz o kadar güç kazanıyor demektir” dedi. Tüfenkci, özetle şunları söyledi:

15 TEMMUZ’DA YENİ BİR MARKA OLUŞTU

“Ankara’daki festival özellikle ticaretin canlanması, umutların yeşermesi ve insanların yeni hayallerin peşinde koşmasıyla tam da zamanında yapılan bir festival. Türkiye 15 Temmuz’da yeni bir marka oluşturdu. 15 Temmuz, sivil direniş nasıl olur diye dünyaya gösterilmesi bakımından çok önemli bir olaydır. O gün sokaklara çıkan sivil insanlar bir tek kurşun atmadan göğüslerini tanka, topa siper ederek darbeye ‘dur’ demiştir. Ve gerçekten demokrasi markası oluşturulmuştur. Çanakkale’de, Kurtuluş Savaşı’nda olduğu gibi, 15 Temmuz ile beraber Türkiye yeni bir markaya, marka hikayesine kavuşmuş oldu. Millet olarak bir kez daha tarih yazdık ve terör odaklarına ‘dur’ dedik. 15 Temmuz’da mucizeyi gerçekleştirdik, inşallah bu mucizeyi ekonomi ve sosyal hayatta da gerçekleştireceğiz.

Haberin Devamı

‘Geleceğe Dönüş’ Ankara’da başladı

SATABİLECEĞİMİZİ ÜRETMEMİZ GEREKİYOR

İnovasyon ve tasarımda dünyanın en iyi ülkelerden biriyiz. Kendimize hep batılı gözlerle baktık ve bizi diğer milletlerden ayıran üstün vasıflarımızı çoğu zaman fark edemedik. Ülke olarak Ar-Ge ve inovasyona önem vererek marka olmanın yollarını bulmalıyız. Yeni iş alanları belirlemek ve ticari başarıya dönüşmesi için planlama yapmak önem arzediyor. En başta ürettiğimizi satmaya çalışmak yerine satabileceğimizi üretmemiz gerekiyor. Sanayimiz yaygın olarak yabancı teknoloji kullanıyor. Bu nedenle ülkemizde akademik çalışmaları teknolojiye çevirerek kullanmalıyız. Ülkemizin Ar-Ge ve katma değerli üretim üssü haline gelerek, dünya pazarında söz sahibi olmasının başta gelen amaçları arasındadır.

Haberin Devamı

KOSGEB’E 1.1 MİLYAR TL KAYNAK AYIRDIK

Üreticilerimiz ve ihracatçılarımızla birlikte marka ruhunu diriltmeliyiz. Marka oluşturmak sadece para gücüne dayanmaz. Yapılan üretimin dünya pazarında bir değer kazanması üretimin tüm aşamalarını kapsayan bir süreçtir. Günümüzde ekonomik mücadele markalaşma üzerinden yapılmaktadır. Ne kadar çok marka üretirsek, ekonomimiz o kadar güç kazanıyor demektir. Hükümet olarak Ar-Ge’yi çok önemsiyor ve gereken önemi veriyoruz. Hükümet olarak üzerimize düşeni yapmaya hazırız. Markalaşma, kurumsallaşma, Ar-Ge inovasyon gibi konularda toplamda KOSGEB’e 1.1 milyar TL kaynak ayırdık. Ar-Ge’ye ayrılan kaynağı artırmayı amaçlıyoruz.”

Haberin Devamı

‘Geleceğe Dönüş’ Ankara’da başladı

AMACIMIZ BİLİNCİN OLUŞMASI

Ülke olarak akıllı ekonomilerle rekabet edebilir bir ekonomik yapı inşa etme zorunluluğu olduğunu kaydeden ATO Başkanı Gürsel Baran, “Bunun yolu bilinçlenmekten ve eğitimden geçiyor. ATO olarak bir marka festivali düzenlemekteki temel amacımız bu bilincin oluşması için katkı sağlamak” diye konuştu. Dünyanın son asırda geçirdiği değişimin temelini, bilim ve teknolojideki gelişmelerin oluşturduğuna dikkat çeken Baran, konuşmasını şöyle sürdürdü: “İletişim teknolojilerindeki gelişimle sınırlar da ortadan kalkmaya başladı. Dünyanın bir ucunda üretilen ve marka olan bir ürün, dünyanın diğer ucunda tüketilebilir hale geldi. İnsanı merkeze alan teknolojiler üretmeden, refahı artırıp yoksulluğu azaltıcı gelişmeleri desteklemeden, verimliliği dikkate almadan ilerlemek artık mümkün değildir. Ekonomik alanda elde ettiğimiz başarıları sekteye uğratmak, köprüler, tüneller, havalimanları gibi dev projelerini dünyanın gıpta ile izlediği Türkiye’yi bu kutlu yürüyüşünden saptırmak, duraklatmak isteyenler geçmişte başarılı olamadı, yarın da olamayacaktır. Bizler daha çok çalışacağız, daha çok üreteceğiz. Büyük Türkiye’yi her birimizin kendi alanında ferdi gayretleri ile hep beraber inşa edeceğiz. Bölgemize huzur ve güvenin gelmesi için Türkiye güçlü olmalıdır, olacaktır. Türkiye gücünü ekonomik sahada da gösterecek, ürettiği mal ve hizmetlerin değerini bilim ve teknoloji, markalaşma ile katlayacaktır.”

Haberin Devamı

‘Geleceğe Dönüş’ Ankara’da başladı

15 TEMMUZ VE MEDYAYI ANLATTI

Doğan TV Ankara Temsilcisi Hande Fırat da etkinlikte konuşmacı olarak yer aldı. Fırat, 15 Temmuz darbe girişimi sırasında medya, sosyal medyanın rolünü anlattı.

10 SALONDA 132 KONUŞMACI

Bilim, sanat, pazarlama, marka alanında yerli ve yabancı konuşmacılara ev sahipliği yapan festivalde, küresel yaklaşımlar, başarı öyküleri mercek altına alınıyor. Festival kapsamında 10 salonda 132 konuşmacı yer alırken yaklaşık 15 bin kişinin katılımı bekleniyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!