Güncelleme Tarihi:
“Ceza yazılması asla öncelik olamaz. Tek amacımız kent trafiğini daha güvenli hale getirmek” diyerek söze başladı Aykırı:
“Kameralı hız takibine başladığımız ilk dönemde hatırlayacak olursanız hız limiti Konya, Samsun ve İstanbul yolları dahil olmak üzere 50’ydi. O dönem kimse bu limite uymadı. Sonra 60’a çıkarmayı denedik. Bu kez de yüzde 10’larda kaldı. Sonra yasal olarak şehir içindeki üst sınır olan 70’e çıkardık, o zaman da uyanların oranı aşağı yukarı yüze 20’lerde kaldı. Üst barem olarak saatte 100 kilometre hızı aldığımızda dahi ana arterlerde sürücülerin yüzde 40’ı uymadı.
Sonrasında uygulama başladıktan sonra Ankaralılar yavaş yavaş 70 hız limitine alışmaya başladı.
DENEME AMAÇLI SÖNDÜRÜLDÜ
Geçtiğimiz hafta Ankara Hürriyet’te de yer alan hız kontrolü yapılan noktalardaki ışıklı uyarı panolarını deneme amaçlı söndürdük. Yasal sollama sınırı olan yüzde 10’u da ekleyince 77 olan hız limitinin uyarı ışıkları yanmadığı halde kentliler bu sınıra riayet etti. Ankaralılar kent içinde büyük oranda 70 limitine göre yaşıyor. Aslına bakarsanız bu benim Fahri Aykırı olarak kendi görüşüm, Samsun, Konya ve Eskişehir yollarında üst limit 80’e çıkarılabilir.
ORTALAMA ALINACAK
Ankara’da yeni bir sisteme geçtiklerini anlatan Aykırı, hız limitini ölçen sisteme yaklaşırken frene basmanın da sürücüleri kurtaramayacağını şöyle anlattı:
“Bir süredir Sivrihisar-Ankara arasında ortalama hız uygulamasını yapıyoruz. Yani radar uygulamasında yavaşlamak yetmiyor. İki radar noktasındaki süreyle hızı baz alarak kontrol sağlıyoruz. Şimdi benzer sistemi şehir içinde de uyguluyoruz. Örneğin sürücü Konya yolundaki kontrol noktasından geçerek Eskişehir yoluna bağlandı. Bu iki nokta arasında katettiği mesafe ve sürenin ortalamasını alarak aracın hızını kontrol edeceğiz. Yani kontrol noktalarına yavaşlayıp sonra üst sınırı geçen sürücü de üst sınırı ihlal etmiş olacak. Ankaralılar şehir içinde araç sürerken buna da dikkat etmeliler.”
VATANDAŞ DA YÖNETİCİ DE ŞİKAYETÇİ
Ana arterlerdeki 70 hız limitiyle ilgili vatandaştan yöneticiyle herkes şikayetçi. Ancak kanun böyle diyor. Kanun uygulayıcıları da haliyle olanı en iyi şekilde uygulamaya çalışıyor. Diğer taraftan vatandaş cezalara karşı dava yoluna gidiyor. Bu durum kent içi trafik düzenlemesinde yeni bir düzenlemeye de göz kırpıyor.