Firmalar kalite çemberlerini konferansla paylaşıyor

Güncelleme Tarihi:

Firmalar kalite çemberlerini konferansla paylaşıyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 26, 2007 00:00

Sivil toplum kuruluşlarından kamu sektörüne, özel sektörden Türk Silahlı Kuvvetleri’ne farklı alanlardan kuruluşlar, ODTÜ’de düzenlenecek konferansla ’Kalite çemberleri’ni paylaşıyor.

1998’den bu yana KalDer tarafından gerçekleştirilen Kalite Çemberleri Paylaşım Konferansı’nın bu yıl 10’uncusu gerçekleştirilirken, konferansta aralarında Arçelik, Bosch, İşdemir ve Türk Traktör’ün de bulunduğu 10 kuruluş sunum yapacak.

ÇEŞİTLİ kuruluşların kalite çemberleri konusundaki uygulamalarının paylaşıldığı Kalite Çemberleri Paylaşım Konferansı’nın 10’uncusu 6 Aralık’ta ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştiriliyor.

1998’den bu yana kuruluşların kalite çemberleri konusundaki iyi uygulamalarını paylaştığı bir etkinlik olan konferansa şimdiye kadar 5 bin 37 kişi katıldı ve 64 kalite çemberi sunuş yaptı. Konferansı 10 yıldan bu yana başarıyla gerçekleştiren, kalite çemberi faaliyetlerinin uygulanmasına yardımcı olmak ve uygulamaları teşvik etmek amacıyla eğitimler veren KalDer’in Yönetim Kurulu Başkanı Ayşe Sever, Ankara Hürriyet’e konuştu:

SORUN DEĞİL ÇÖZÜMÜ ANLATIYORLAR: 10 yıldır bu konferanslarda, kuruluşlar kalite çemberleri faaliyetlerini nasıl gerçekleştirdiklerini, ne tür zorluklarla karşılaştıklarını, elde ettikleri sonuçları ve kazanımları paylaştılar. Sorunun değil nasıl çözümün parçası olduklarına, dünyaca kullanılan metotlarla işlerini nasıl geliştirdiklerine ve yönetime nasıl katıldıklarına değindiler. İlk olarak Japonya’da uygulanmaya başlayan, sonra hızla dünyaya yayılan, 1970’lerde Amerika ve Avrupa’da da uygulanan Kalite Çemberi yönteminin ülkemizde de, önce özel sektörde örnekleri görülmüştür.

20 FARKLI KURULUŞ 32 ÇEMBER BAŞVURDU : Kalite çemberleri şu anda, Türk Silahlı Kuvvetleri’nden okullara, hastanelere kadar birçok kamu kuruluşunda da başarıyla uygulanıyor. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de bu yöntem, çalışanların iyileştirme faaliyetlerine katılımı konusunda en etkin araçlardan biri olarak öne çıkıyor. Bu sene Konferansa 20 farklı kuruluştan tam 32 çember başvurdu, bunların içinden 10 tanesi sunum yapmaya hak kazandı. Konferansta Arçelik, Mars Lojistik, Beksa, Bosch, Boytaş Mobilya, İsdemir, Kordsa, Söktaş Tekstil, Türk Traktör ve Yünsa’nın çember çalışmalarını dinleyeceğiz. Konferansın bütün kurumlara yol gösterici olmasını diliyoruz. Ayrıntıları Konferans’ta aktarılacak olan bazı çalışmaların kazanımları şu şekilde gerçekleşti:

ÖRNEK ÇEMBER ÇALIŞMALARI : İSDEMİR yaptığı çalışmalar sonucu enerji kullanımının ve tasarrufunun çok önemli olduğu günümüzde "Mersin Çayı Pompa İstasyonu’nda Enerji Tasarrufu Sağlamak" isimli çember çalışması ile aylık ortalama 36.202 kW/saatlik enerji tasarrufu ve yıllık net 53.687,955YTL kazanç sağladı. BOSCH çalışanları, yaptıkları çember faaliyeti ile müşteri şikayetlerine sebep olan hatayı ortaya çıkardı. Yapılan çalışma ile aynı üretimi yapan diğer fabrikalardaki bu problem nedeniyle yaşanan müşteri şikayeti riski ortadan kaldırıldı. Çalışmadan elde edilen kazançlar sayesinde 140,000 Euro’luk yatırım ihtiyacı ortadan kalktı, ıskarta ve demontaj kazancı yıllık 98 bin Euro oldu. YÜNSA çalışanları, iplik üretiminde kumaşa yansıyan hata miktarındaki artış ve termin gecikmeleri nedeniyle müşteri memnuniyetinin azaldığını tespit etti. Yapılan iyileştirmeler sonrasında yüzde 8,9 olan hata oranı yüzde 1,5 seviyesine düşürüldü.

Amerikalı uzmanlar Japonya’da uyguladı

Kalite çemberleri, kendi belirledikleri kaliteye ve diğer alanlara yönelik sorunları belirleyip, çözmek için gönüllü olarak bir araya gelen ekibe verilen isim. "İşi en iyi bilen, işi yapandır" anlayışı ise kalite çemberlerinin temel yaklaşımlarından biri. Kalite çemberleri, ilk olarak II. Dünya Savaşı sonrasında Japonya’da ortaya çıktı. Doğal kaynakları hiç olmayan ve kendi yiyeceklerini üretemez durumda olan Japonya’da, Amerika’lı kalite uzmanları sayesinde kaliteli ürün anlayışı yaygınlaştı.

Kalitenin sadece üretim bazında ele alınmaması gerekliliği ortaya çıktı. Çalışanların üretim faaliyetlerine birebir katılımları olmadan kusursuz ürün elde edilemeyeceği farkedildi. Şu an Japonya’daki çember sayısının 1.7 milyon, üye sayısının da 14 milyon civarında olduğu tahmin ediliyor. Türkiye’de ise KalDer, kalite çember faaliyetlerinin uygulanmasına yardımcı olmak ve uygulamaları teşvik etmek amacıyla çeşitli eğitimler veriyor. Kalite çemberleri, Türkiye’de ilk defa 1983 yılında uygulanmaya başlandı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!