Güncelleme Tarihi:
Başkentte trafik sorununun gün geçtikçe daha sıkıntılı hale geldiğine dikkat çeken Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Meclisi Birinci Başkanvekili ve AK Parti Keçiören Meclis Üyesi Fatih Ünal, Keçiören’deki Fatih Köprüsü’nden örnek vererek, “ABB Başkanı Sayın Mansur Yavaş, 2021 Mart ayında Fatih Köprüsü’nü genişleteceklerini açıklamıştı. Bırakın genişletmeyi var olan köprüdeki çürüme için de hiçbir şey yapılmadı. Fatih Köprüsü için verilen söz unutuldu” dedi. ABB’nin kent genelinde trafik sorunuyla ilgili hiçbir adım atmadığına dikkat çeken Ünal şunları söyledi:
GENİŞ KAPSAMLI BİR ÇALIŞMA YAPILMADI
“Ankara’da artan nüfus ve araç sayısı ile trafik yoğunluğu daha hissedilir hale geldi. Eskiden yarım saatte gidilen bir yere şimdi bir saatte ulaşmak zor oluyor. Pik saatlerde tam bir trafik çilesi var. Bireysel araçta da toplu taşımada da serviste de aynı durum söz konusu. Raylı sistem tercih edilse metro ve Ankaray’da da aşırı yoğunluk var. ABB maalesef geçen 4.5 yıllık sürede kent genelinde trafik sorununa yönelik geniş kapsamlı bir çalışma yapmadı. Hiçbir adım atılmadı. Yapılan köprü ve alt geçitlerde de trafik sorunu daha da arttı. Mesela sabah akşam Şaşmaz’a gidin üstten yapılan o köprülerde de uzayan araç kuyruklarına rastlıyorsunuz. Öyle ki trafik sorununa ücretsiz çekici hizmeti sunarak çözüm bulmaya çalışan bir ABB yönetimi var.
BEDELİNİ ANKARALILAR ÇİLE ÇEKEREK ÖDÜYOR
Başkentte trafik çilesini çeken ilçelerin başında 1 milyona yakın nüfusa sahip olan Keçiören geliyor. ABB Başkanı Sayın Mansur Yavaş, 2021 Mart ayında Fatih Köprüsü’nü genişleteceklerini açıklamıştı. Gidiş-geliş dört şeridi sekiz şeride çıkarıp trafik çilesini bitireceklerinin sözünü vermişti. 2021’de ihalesine çıkacaklarını da duyurmuştu. Geçen süreçte bu çalışma sadece söz olarak kaldı. 2022 yılında Hürriyet Ankara aracılığıyla Fatih Köprüsü’nün alarm verdiğini hatırlatmıştım. Demirleri paslanıp iyice açığa çıkan, betonları dökülen köprü için ABB’ye çağrı yapmıştık. Köprü halen aynı durumda acil bir şekilde yenilenmeyi bekliyor. Bırakın genişletmeyi var olan köprüdeki çürüme için de hiçbir şey yapılmadı. Fatih Köprüsü için verilen söz unutuldu. ABB’ye bir kez daha Fatih Köprüsü için çağrı yapsak da geçen 4.5 yılda hiçbir şey yapmayan yönetimin seçime kalan üç ayda da hiçbir şey yapamayacağı malum. Boşa geçen zamanın bedelini Ankaralılar maalesef çile çekerek ödüyor.”
RİNG AKTARMASI ÜCRETLİ OLDU VATANDAŞ METROYU KULLANMADI
Keçiören metrosunun Kızılay’a direkt bağlanmasına rağmen Keçiörenliler tarafından kullanılmadığına da dikkat çeken Fatih Ünal, “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’mız metroyu kesintisiz hale getirip Kızılay’a bağladı. Ancak metro otobüs ringlerinden ABB’nin aktarma ücreti alması,ring hatlarının azlığı vatandaşın metroyu kullanmamasına neden oldu. Herkes tek ücretle gitmek istediği için diğer mahallelerden metroya gelip iki ücret vermek istemeyen vatandaşlar, kendi araçlarını tercih etti veya direkt giden otobüslerle, dolmuşlara yöneldi. Bu da trafiğin artışına neden oldu. Direkt otobüs hatları da ringe dönünce vatandaşlar mahallelerinde muhtarlarla bile tartıştı. ABB’nin toplu taşımayı teşvik edici adım atmaması ve planlama hataları da trafik sorununun artmasına neden oldu” dedi.
Fatih Ünal, geçen yıl Fatih Köprüsü’nün alarm verdiğine dikkat çekmişti.