Güncelleme Tarihi:
Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) EGO Genel Müdürlüğü, toplu taşımada kullanılan Elektronik Ücret Toplama Sistemi’ni (EÜTS) yeniliyor. Yenilenen sistemle, yolcuların daha hızlı geçişi sağlanacak, sürücü kontrol paneli üzerinden şüpheli işlemler tespit edilerek usulsüz kart kullanımlarının önüne geçilecek. Otobüslerin iç kısmında bulunan ekranlar vasıtasıyla görsel ve sesli olarak yolculara bilgilendirmeler yapılacak. Ayrıca yeni sistemle birlikte kart dolum noktaları için daha fazla seçenek olacak. Bankalar, zincir marketler ve alternatif uygulamalar üzerinde de kart dolum işlemleri gerçekleştirilebilecek. Banka kartları ve kredi kartları ile de geçiş sağlanabilecek. Mobil uygulama üzerinden Sanalkart ile QR ve NFC gibi son teknolojilerin sağlandığı yöntemler ile de vatandaşlar teknolojinin getirdiği kolaylıkları ve deneyimi yaşayacak.
SIKINTIYI AZALTACAK PAKET
Sistemin yenileme çalışmalarının yaklaşık dört aydır devam ettiğini dile getiren EGO Genel Müdürü Taylan Engin, şu bilgileri verdi: “2013’ten beri devam eden eski teknoloji elektronik ücret toplama sistemini şu an yeni bir sistemle değiştiriyoruz. Vatandaşlarımızdan gelen şikâyetler vardı. Kartı okumaması, sık arıza yapması, bazı kartların dolumunda sıkıntılar yaşanması, kiosk denilen dolum ünitelerinin çalışmaması gibi. Bunların yanı sıra tabiki özel halk otobüsü çalışanlarımızın, kooperatif yöneticilerimizin de kart kullanımları ve cihazlarla ilgili bazı problemleri vardı. Bu kapsamda teknoloji yenileme çalışmaları başladı. Şu an yeni elektronik ücret toplama sistemine geçiş aşamasındayız. Kameralar yenileniyor, araç içi bilgilendirme ekranları yenileniyor. Böylelikle vatandaşlarımızın daha kolay yolculuk yapmasını sağlayacak, sahada yaşadıkları sıkıntıyı azaltacak önlem paketi olarak da düşünebiliriz.
BİR AY İÇİNDE TAMAMLAYACAĞIZ
Aynı zamanda bilgilendirme ekranı ve anons sisteminin yenilenmesiyle birlikte engelli yolcularımızın da rahatlıkla yolculuk edebileceği, güvenle kullanabileceği yeni bir yapıya geçiyoruz. Dolum süreçleri, kioskların yenilenmesi, bunun yanı sıra özellikle kadın yolcularımızın güvenli yolculuk yapabilmesini sağlayacak yeni bir sisteme geçiş yapıyoruz. Bu sistemi önümüzdeki bir ay içerisinde tamamlamış olacağız. Yeni sistemle birlikte daha doğru ve net bilgi alabilme imkânı oluşacağından ulaşım planlama çalışmalarına da önemli katkı sunacak.” EGO Cep’te uygulamasında da bazı güncellemeler yapıldığını bildiren Engin, “Çok yakın zamanda EGO Cep’te de güncellenmiş versiyonuyla çalışacak. Aynı zamanda da kart bakiyeleri, otobüslerin geliş gidiş saatlerini hem online hem de offline olarak görebilecekleri bir yapıya geçiyoruz. Şikâyet ve talepleri de artık EGO Cep’te üzerinden alarak daha hızlı geri dönüş sağlayacağımız yeni dönem başlıyor” diye konuştu.
GEÇİŞTEKİ AKSAKLIKLAR VATANDAŞLARI BEZDİRDİ
Ankara’da toplu taşımadaki Elektronik Ücret Toplama Sistemi'nin (EÜTS) yenilenme sürecindeki aksaklıklar ise yolcuları canından bezdirdi. Validatörler bazı kartları okumuyor, bazı kartlardan fazla ücret kesiliyor, EGO Cep’te uygulaması da sağlıklı çalışmıyor. Öyle ki sistemde İzmir’de görünen otobüs bile var. Vatandaşların şikâyetleri sosyal medyaya da yansıdı. Bazı kullanıcıların şikâyetleri şöyle oldu: @turkannarin: “İki haftadır böyle ne zaman normale dönecek bizim zararımız ne olacak?” @:gercekler896417: “EGO nerede? Gözükmeyen otobüslere çareyi sabırla bekliyoruz. Umarım güncellemeniz güzel sonuçlanır. Ayrıca otobüs azlığına da bir çare geldiyse ne ala. Ankara Yenikent’te yaşam yok. Ankara merkeze de ulaşacak otobüs yok. Bizleri Çankaya’ya güncelleyin.” @aydinserdar01: “İncek’te oturuyorum. Sürekli 192-193 nolu belediye otobüslerinizi ve EGO Cep’te uygulamanızı kullanıyorum. Otobüslerdeki ekranlar, Ego Cep’te çalışmıyor. Sık sık hat ve sefer iptali oluyor uygulamada bilgi verilmiyor Şoförleriniz araçları çok hızlı kullanıyor.” @denetmen68: “200 TL yükledik. ‘İşlem tamam’ dedi. Bankadan para çekilmiş karta yükleme olmamış. Rezil ettiniz insanları. Acil çözüm. Otobüse de almıyorlar...” @mine5973: “Dört günde sekiz günlük yükleme yaptık daha ne kadar sürecek acaba üstelik ÖHO otobüslerinin makinaları sessiz iki defa okutuyoruz her sefer saatleri geri diğer otobüse gelince kadar aktarma da bitiyor.” @ervatopkara: “EGO Cep’te kafayı yedi acil düzeltin yoksa bende kafayı yiyeceğim.” @TolgaOrhan: “Metro-otobüs aktarmasında kartımdan 7 TL yerine 15 TL düşüldü, EGO Cep’te uygulamasında da durum belli. Düzeltir misiniz?”
Sosyal medyada @Bng_su_y adlı kullanıcı, “Ego Cep’te ne yapıyor? Otobüsümün İzmir’de ne işi var?” paylaşımı yaptı.
‘SÜREÇTE HAK KAYBI OLUŞMAYACAKTIR’
EGO Genel Müdürlüğü ise şikâyetlere ilişkin şu duyuruyu yaptı: “Elektronik Ücret Toplama Sistemi (EÜTS) şu anda hızlı bir şekilde yenilenme aşamasındadır. Mobil uygulamalarımız ile entegrasyon süreci test aşamasında olup çok kısa bir süre içerisinde stabil çalışma şekline dönecektir. Son günlerde yaşanan Ankarakart’ların bazı validatörlerde okunmaması, aktarma işlemlerinin yapılamaması gibi problemler, eski yüklenici firma E-KENT’in kurumumuzla yaptığı sözleşme maddelerini yerine getirmemesi ve gerekli kontrolleri yapmamasından kaynaklanmaktadır. Bu süreçte herhangi bir hak kaybı oluşmayacaktır. Vatandaş memnuniyetini en üst düzeyde tutma amacımız doğrultusunda, bu tür teknik sorunların giderilmesi için yoğun bir çalışma yürütülmektedir. Yaşanan sorunlara istinaden taleplerinizi EGO Cep’te Mobil Uygulamasında yer alan “Sorun Bildir” butonu veya https://baskent153.ankara.bel.tr/Basvuru/14 web adresinden bizlere ulaştırabilirsiniz. Sabrınız ve anlayışınız için teşekkür eder, oluşabilecek herhangi bir rahatsızlık için özür dileriz.”