Güncelleme Tarihi:
Hafta içi günlerde işe gidiş ve işten dönüş saatlerinde trafik yoğunluğuna teslim olan Eskişehir Yolu, hafta sonları da rahatlayamıyor. Kentin trafik yükünün büyük bölümünü taşıyan ana arter üzerinde bulunan Sosyete Pazarı’na gelen vatandaşlar, işletmenin bulunduğu AVM’nin kapalı ve açık otoparklarını kullanmak yerine, araçlarını Eskişehir Yolu’nun üzerine park ediyor. Trafiğin hızla aktığı ana arterdeki bir şeridi otoparka dönüştüren sorumsuz sürücüler, cumartesi ve pazar günleri Eskişehir Yolu’ndaki araç trafiğinin aksamasına neden oluyor.
YOLUN YARISI KULLANILAMIYOR
Yetkililerin trafiği arap saçına döndüren sorumsuz sürücülere karşı önlem alması gerektiğini belirten vatandaşlar şunları söyledi:
“Cumartesi ve pazar günleri pazara alışveriş yapmak için çok sayıda insan buraya geliyor. Kalabalık nedeniyle otopark yoğun oluyor. Bazı uyanık sürücüler, otoparkta iki tur atıp, yer arama zahmetine girmiyor. Araçlarını Eskişehir Yolu’nun sağ şeridine park edip, alışveriş yapmaya gidiyorlar. Aynı alana park etmek ya da oradan ayrılmak isteyen sürücüler de ikinci şeridi alt üst ettikleri için yolun yarısı bloke oluyor. Ümitköy Kavşağı’ndan dönüp, AVM’nin otoparkına gelmek istemeyen sürücüler de araçlarını karşı tarafta yolun bir şeridi ya da kaldırım üzerine park edip, pazara gidiyor.
OTOBÜS VE KAMYON TEHLİKESİ
Bu bölge aynı zamanda AŞTİ’den çıkıp, Ümitköy Kavşağı üzerinden Eskişehir Yolu’na bağlanan yolcu otobüsleri ile Şaşmaz istikametinden gelen kamyonlar tarafından hızlanma şeridi olarak kullanılıyor. Şağ şeridin işgal edildiğini gören otobüs ve kamyon sürücüleri, kendilerini aniden orta ve sol şeride atıyor. Her an büyük bir kaza yaşanabilir. Kimsenin canı yanmadan bölgedeki hafta sonu keşmekeşine bir son verilmeli.”
YAYAYA KALDIRIM YOK
Okur ihbarı üzerine pazarın bulunduğu bölgeye giden Ankara Hürriyet muhabiri, Eskişehir Yolu’nu otoparka çeviren sorumsuz sürücülerin yanı sıra yaya yolunu işgal eden araçları da görüntüledi. Pazarın hemen önünde bulunan ve yayaların Eskişehir Yolu’ndan karşıya geçebilmesi amacıyla yapılan üst geçit, bazı sürücüler tarafından ‘kapalı otopark’ olarak kullanılıyor. Araçlarını, üst geçidin gölgesinde kalması için kaldırımın üzerine dikey bir şekilde park eden sürücüler, bölgedeki yaya geçişini engelliyor. Kaldırımı kullanmak isteyen yayalar ise, yollarına devam edebilmek için, araçların yaklaşık 90 kilometre hızla ilerlediği ana artere inmek zorunda kalıyor.