Güncelleme Tarihi:
Hürriyet Ankara Bürosu’nun geleneksel sabah kahvaltısına konuk olan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kuyubaşı-Esenboğa Havalimanı-Yıldırım Beyazıt Üniversitesi metro hattı projesindeki son durumu da anlattı. Projede bazı değişiklikler yapıldığını kaydeden Bakan Uraloğlu şu bilgileri verdi:
BİTİRDİĞİMİZDE İHALESİNİ YAPACAĞIZ
“Normalde metro hatları büyükşehir belediyelerinin sorumluluğunda olan iştir. Ancak belediyenin talep etmesi halinde bakanlık da bunu yapabilir, mevzuat buna müsaade ediyor. 2018 yılında Büyükşehir Belediyesi’nin talebi üzerine biz bunu Ulaştırma Bakanlığı’nın sorumluluğuna aldık. Projesini hazırladık, yatırım programına koyduk. Burası 26.2 kilometrelik bir hat. 7 istasyondan oluşuyor. Daha çok vatandaşa hizmet edebilmesi için projede bazı değişiklikler var. Onlar üzerinde çalışıyoruz. Bitirdiğimizde ihalesini yapacağız. Seçimden önce yetişir mi ihalesi şu an için bir söz vermeyeyim.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürriyet Ankara Temsilcisi Hande Fırat’ın ev sahipliğinde Hürriyet Ankara Bürosu’nun geleneksel sabah kahvaltısına konuk oldu.
KOMPLE TÜNELLE GİDECEĞİMİZ BİR GÜZERGÂH
Bu aynı zamanda kredili yapmayı düşündüğümüz bir iş. Doğru şartlarda da kredi bulma adına süreci doğru yönetmemiz gerekir. Elimiz üzerinde. Mümkün olan en kısa zamanda yapmayı planlıyoruz. Bir tarih verirsek şimdi yanıltmayalım. Dediğim gibi ufak tefek değişiklikler yapıyoruz. Onlar bittiği zaman muhtemelen bunun ihalesini yapıp yani 2028 projeksiyonunda bunu da işletmeye açmış oluruz diye planlıyoruz. 26 kilometre, düşünün komple tünelle gideceğimiz bir güzergâh. Bu tünel işinde belli noktalardan girebiliyorsunuz. 2028 dedim ama belki 2026’da da bitebilir. Maliyeti de herhalde 600-700 milyon dolar civarında olur.”
METROYU UYGUN YERLERDE YAPMANIZ LAZIM
Metro projelerindeki eğimle normal karayollarındaki eğimin bir olmadığına da dikkat çeken Bakan Uraloğlu, “Normal kara taşıtlarıyla kara yollarındaki maksimum boyuna eğim yüzde 8’dir. Otoyollarda yüzde 4’tür. Yüzde 6’ya kadar çıkarız ama yüzde 4’tür. Mesela şehir içerisindeki yollarda yüzde 15 eğimle de aracınızla gidersiniz. Yüzde 20 ile de gidersiniz. Ama demir yolunda artık eğimler binde seviyelerine düşer. Binde birlere düşer. Dolayısıyla bir raylı sistemi getirip de buradan Çankaya’ya çıkaramazsınız. Yani ona özel dişli sistemlerle, halat sistemlerle çözüm sağlarsınız. Bu sefer de onun işletme maliyetlerine artık katlanabilmeniz lazım. Onun için daha çok bu disipline müsaade edecek olan yerlerde yapmanız lazım. Kızılay’dan Keklikpınarı, İlker veya Çankaya’nın bir yerine yüzde 1 eğimle gittiğinizde orada 200 metre ya da 300 metre bir metro hattına inip çıkacağınızı düşünün. Yani işletilebilir değil. Sizin o metroya ininceye kadar geçen süreniz gideceğiniz yere ulaşımınız demek olabilecek. O eğime o aracı çıkarıp indirebilmeniz lazım” diye konuştu.
BAŞKENTRAY YENİKENT’E 2024 SONUNDA GİDECEK
Başkentray’ın Sincan’dan Yenikent’e uzatılmasına ilişkin projenin de yüzde 55 seviyesinde olduğu bilgisini paylaşan Bakan Abdulkadir Uraloğlu çalışmanın son durumu ile ilgili şunları söyledi: “İhaleyi tasfiye etmiştik. Yeniden ihalesini yaptık. Yaklaşık 18 kilometrelik bir hat. Tamamen yük taşımacılığına entegre olacak Kazan Soda’nın özellikle yüklerini taşıyacak bir proje. Tekrar çalışmasına başladık. Yüzde 55 seviyesinde. 2024 yılının sonunda da bitirilmesini hedefliyoruz. Böylece Yenikent’te oturan vatandaşlarımız da Başkentray ile ulaşımlarını sağlayabilecek.”