Haşim KILIÇ
Oluşturulma Tarihi: Eylül 18, 2011 00:00
Bakan Ergün, otomotiv üreticilerine Türkiye’deki markalarını ve üretimlerini arttırma çağrısında bulunarak, “Türkiye’deki otomobil tüketicisinin taleplerine Türkiye’de üretilen marka ve modeller karşılamaya yetmiyor” dedi.
MAN’ın Türkiye’deki 45. Yılı, düzenlenen resepsiyonla kutlandı. Resepsiyonda konuşan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, otomotiv sektöründeki bütün yatırımcılara, Türkiye’deki üretimlerini ve markalarını artırmalarını ve çeşitlendirmelerini önerdi.
Ankara Palas’ta düzenlenen resepsiyona, TBMM Başkanı Cemil Çiçek, Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, AKP Genel Başkan Yardımcısı Abdülkadir Aksu, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, ASO Başkanı Nurettin Özdebir ve eski bakanlardan Faruk Özak ile davetliler katıldı. Resepsiyona MAN Türkiye Ceo’su Münür Yavuz ve MAN Otobüs ve Kamyon AŞ. Ceo’su Tuncay Bekiroğlu ev sahipliği yaptı.
Gecede konuşan Ergün, otomotiv sektöründeki bütün yatırımcılara, Türkiye’deki üretimlerini ve markalarını artırmalarını ve çeşitlendirmeleri önerisinde bulundu. Ergün, MAN’ın Almanya dışındaki ilk yatırımını Türkiye’ye yaptığını anımsatarak, markanın Türkiye’deki üretim ve yatırımına 45 yıldır ara vermeden devam etme başarısı gösterdiğini söyledi. MAN’ın Sanayi Devrimi’nin ilk zamanlarından beri var olmaya başladığını ve 2,5 asrı geride bıraktığını vurgulayan Ergün, şöyle konuştu: “Üretmek önemli ama onu markalaştırmak ve teknolojik desteklerle güçlendirmek daha önemli. MAN, 250 yıl boyunca bunu gerçekleştirmiş. Türkiye’de de 45 yıldır bu çabayı göstermiş bir firma. Bu nedenle MAN’a dair algılama hiçbir zaman ‘yabancı bir firma’ şeklinde olmadı. MAN Türkiye’nin en saygın firmalarından biri olarak algılandı ve böyle kabul edildi. Adeta MAN ile Türkiye toplum, çalışanlar ve tüketiciler olarak ciddi bir bütünlük arz etmekte.
50 yıllık tecrübe
Türkiye’nin de otomotiv sektöründe 50 yılık bir tecrübesi var. Ülkemiz bu 50 yıl içinde çok önemli bir müteşebbis güce, sermaye ve teknolojik birikime, yan sanayiye, pazara ve pazarlama gücüne sahip oldu. Artık Türkiye’nin otomotiv sektöründe A’dan Z’ye her aşamasında söz sahibi olabilecek imkan ve kabiliyeti vardır. Güçlü bir yan sanayimiz var ve gelir düzeyinin sürekli yükseldiği bir ekonomiye sahibiz. Otomotiv sektöründeki bütün yatırımcılara, Türkiye’deki üretimlerini ve markalarını artırmalarını ve çeşitlendirmelerini öneriyoruz. Türkiye’de üretim yapmayan ama Türkiye pazarında önemli bir payı olan markalara da bunu söylüyorum. Gelin Türkiye’de otomotiv sektöründe yatırımlarınızı artırın ve çeşitlendirin.”
Resepsiyon Melis Sökmen’in canlı performansıyla devam etti.
Türk ekonomisi rol model oldu
MAN’ın üst yöneticisi Dr. Georg Pachta-Reyhofen de Türkiye’ye ve Türk insanına yabancı olmadığını, daha önceden MAN’ın Türkiye fabrikasında dört yıl çalıştığını söyledi. Türkiye’nin dışarıya daha açık hale geldiğini ve konumunu güçlendirdiğini belirten Pachta, “Türkiye MAN için çok önemli bir piyasa. ” dedi.
Üreticiler tüketicinin talebine yanıt veremiyor
TÜRKİYE’deki tüketicilerin taleplerine Türkiye’de üretilen otomobillerin marka ve model olarak yetmediğini ifade eden Bakan Ergün, “Geçen yıl 510 bin otomobil satışı gerçekleşti bu yıl 600 bini geçecek. Bunun sadece üçte biri Türkiye’de üretilen otomobiller olurken üçte ikisi tamamen ithal otomobillerden oluşuyor. Demek ki Türkiye’deki otomobil tüketicisinin taleplerine Türkiye’de üretilen marka ve modeller karşılamaya yetmiyor. Yeni marka ve modellerin Türkiye’de üretilmesine ihtiyaç var. Bu yüzden Ford’u, Volkswagen’i, Opel’i Türkiye’de üretim yapmaya davet ediyoruz. Ayrıca Türkiye yeni bir marka ve modeli de tasarlamaya hazır bir ülkedir” diye konuştu.