Güncelleme Tarihi:
Kara, özetle şunları söyledi: “Pandemi sürecinin olumsuz şartlarının en ağır şekilde hissedildiği bu günlerde, ABB Başkanı’mız Sayın Mansur Yavaş’ın, sıkıntılara vakıf olduğunu ve ‘kiralama modeli’ üzerinde bir çalışmanın devam ettiğini belirtmesi, esnafımıza umut olmuştur. Uzun süredir ulaşım bilet fiyatlarına artış yapılmaması ve birçok maliyet kalemimizde meydana gelen artışlar, esnafımızın kamu hizmetini devam ettirmesini zorlaştırmaktadır.
OY BİRLİĞİYLE GEÇMESİ TEMENNİMİZ
Vatandaşımızın bütçesine ek yük getirmeden, esnaflarımıza çözüm olacak en uygun çözümün ‘kiralama modeli’ olduğu açıktır. Zorlu süreçte gerek sayın Belediye Başkanı’mız(Mansur Yavaş) gerekse Meclis üyelerimizin desteğiyle, bu hafta yapılan görüşmelerde, konuya ilişkin bir karar alınması esnafımız tarafından temenni edilmektedir. Teknik çalışmaları ilgili belediye birimleri tarafından tamamlanmak üzere olan yeni çalışma modelinin, hizmetin yapılması esnasında yaşanan birçok sıkıntıya da cevap olacağını ifade etmek isteriz. Ankara ulaşımında en yüksek yolcu sayısına hizmet veren paydaşlar olarak, nihai ve kesin çözümün, kiralama modeli olduğunu kabul etmekteyiz. İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından oy birliği ile kabul gören modelin, Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından da oy birliği ile kabul edilmesini beklemekteyiz.”
İSTANBUL MODELİ NEDİR?
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, 14 Eylül’de tüm özel halk otobüslerinin tek işletme yönetmeliği altında ve İETT tarafından belirlenen kilometre bazlı hakkediş sistemiyle çalıştırılmasına karar vermişti. Modelin uygulaması ise şöyle:
-Bütün otobüslerin tek renk olması.
-Seferlerin metro güzergâhlarına uygun olması.
-Şoförlerin tek tip kıyafet giymesi.
-Sübvansiyon ödemelerinin yerine otobüs sahipleri ve şoförlere hizmet alımı karşılığında gelir garantisi sağlanması.
-Aylık ücretlerin kilometre üzerinden İETT tarafından ödenmesi.