Emniyet’ten lastik ayarı

Güncelleme Tarihi:

Oluşturulma Tarihi: Ocak 10, 2012 00:00

EMNİYET Genel Müdürlüğü’nün ve Gazi Üniversitesi’nin ortak düzenlediği çalıştayda araçlara 1 Aralık-31 Mart tarihleri arasında kışlık lastik takılmasının zorunlu olması istendi.

“Lastik ve Can Güvenliği adlı çalıştayda, kış mevsiminin gelmesiyle üç katına çıkan kazaların doğru lastik kullanımıyla azaltılacağı bildirildi. Sürücülerin 1 Aralık - 31 Mart tarihleri arasında araçlarına kışlık lastik takmalarının zorunlu, takılan lastik diş derinliklerinin de en az 3 mm olması gerektiği belirtildi. Ankara Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şubesi ekipleri bu standartlar kapsamında lastik denetimlerini aralıksız sürdürecek. Çalıştayın sonuç bildirgesinde şu görüşlere yer verildi:
Ülkemizde bölgesel iklim koşulları da dikkate alınarak AB ülkelerinde olduğu gibi belli dönemlerde kış lastiği kullanımı zorunlu hale getirilmelidir.

Kalınlık en az 3 mm

Üretim ve ithalat aşamasında lastik diş derinliklerinde ECE R-30 normlarına uyulmalıdır. Ayrıca, son kullanım lastik diş derinliğinde de AB uygulaması olan en az 3 mm standardına kademeli olarak geçilmelidir.
2012’de AB ülkelerinde uygulamaya geçecek olan lastik etiketleme sisteminde “ses düzeyi, yakıt ekonomisi, ıslak zemin tutunma faktörü” gibi yeni sınıflandırma işaretlemelerinin ülkemizde de uygulamaya geçirilmesi konusunda gerekli düzenlemeler yapılmalıdır.
Akaryakıt istasyonlarındaki lastik hava basınç pompalarının birçoğunun bozuk olması sebebiyle, bu pompalarda yapılan basınç ayarları sürücüleri yanıltmaktadır. Bu istasyonlarda bulunan hava basınç üniteleri denetlenmelidir.
Lastik üretim ve ithalatı konusunda yapılan düzenleme ve denetlemelerin standart hale getirilerek bu standartlara uymayan ithal veya yerli üretim lastiklerin satış ve kullanımı engellenmelidir.
Araç cinsine, kullanım amacına ve mevsim özelliklerine uygun lastik seçimi ve kullanımı ile lastik hava basıncının önemi konularında tüketicilerin bilinçlendirilmesine yönelik kamu, üniversite ve sektör yetkilileri ile ortak çalışmalar ve projeler yapılmalıdır.
Kaza analizleri, lastik testleri ve AR-GE çalışmaları için bir test merkezi ve parkuru kurulmalıdır.
Araç muayene kriterlerindeki lastik kusurlarının gözden geçirilerek güncelleme çalışmaları yapılmalıdır.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!