Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 2009 00:00
Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (TEDAŞ) Genel Müdürlüğü ile Turkcell, Avea ve Vodafone operatörlerinin çözüm ortağı olan Ester şirketi arasında ‘’elektrik aboneliği ve elektrik faturası bilgilerinin SMS aracılığı ile sorgulanması’’na ilişkin protokol imzalandı.
TEDAŞ tarafından yapılan açıklamada, TEDAŞ Genel Müdürlüğü ile Turkcell, Avea ve Vodafone yetkilileri arasında mutabakatla hazırlanan, ‘’Elektrik aboneliği ve elektrik faturası bilgilerinin SMS aracılığı ile sorgulanmasına ilişkin protokol’’ün her üç GSM operatörünün çözüm ortağı olan ESTER Elektronik sistem Mühendislik Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi ve TEDAŞ arasında imzalandığı belirtildi.
Buna göre elektrik aboneleri, Ester’in ‘’Mobilöğren Servisi’’ ile elektrik fatura bilgilerine anında ulaşabilecek.
TEDAŞ tarafından e-devlet’ten m-devlet’e geçiş sürecinde hizmete sunulan ‘’TEDAŞ Mobil Bilgi Servisi’’ sayesinde abonelerin bilgiye erişiminde zaman ve mekan sınırları ortadan kaldırılmış olacak.
SMS ile kayıtBu hizmetten yararlanmak isteyen elektrik abonelerinin cep telefonlarına tüm operatörler için ‘’ABONE boşluk İŞLETME KODU boşluk ABONE NUMARA’’larını yazarak 4186 servis numarasına SMS göndermeleri kayıt olmaları için yeterli olacak. Elektrik aboneleri ayrıca
www.tedas.gov.tr internet adresinden veya abone oldukları elektrik dağıtım şirketlerinin web adreslerinden de ‘’TEDAŞ Mobil Bilgi Servisi’’ne kayıt olabilecekler.
Servise abone olan kullanıcıların cep telefonlarına hizmet kapsamında, fatura borç tutarı ve son ödeme tarihi, fatura ödemesi yapıldığında ödeme yapıldı bilgisi, son ödeme tarihi geçtiği halde ödenmemiş fatura varsa ödenmedi bilgisi ile ödenmeyen fatura nedeniyle abonenin elektriği kesilecekse kesinti bilgisi her ay otomatik olarak SMS ile gönderilecek. Söz konusu servisle ilgili detaylı bilgilere
www.tedas.gov.tr ve
www.mobilogren.net adreslerinden ulaşılabilecek.