Güncelleme Tarihi:
AIPA Başkanı Zafer Küçükşabanoğlu, araştırmaya göre işletmelerde yapay zekâ algısının topluma göre daha yüksek olduğunu belirtti. Araştırmanın 12 farklı şehirden 847 işletmenin katılımıyla gerçekleştirildiği kaydeden Küçükşabanoğlu, “Ulusal Yapay Zekâ Strateji Belgesi’nde belirtilen hedeflere Türkiye’nin ekonomisinin bel kemiği olan işletmelerin dijitalleşmeye ayak uydurmasıyla ulaşabiliriz. Hiç şüphesiz bu noktada ekonomik kalkınmanın itici gücü yapay zekâ olacak” dedi. Toplumda yapay zekâyı doğru tanımlayanların oranının yüzde 5 iken işletmelerde bu oranın yüzde 35’e kadar yükseldiğine dikkat çeken Küçükşabanoğlu, yapay zekâya ilişkin bir fikri olmadığını belirtenlerin oranının toplumda yüzde 22 iken işletmelerde yüzde 12.8’e kadar düştüğünü ifade etti. Türkiye’deki işletmelerin yüzde 14.5’inin şu an yapay zekâ teknolojisini kullandığını kaydeden Küçükşabanoğlu, bölgeler bazında Marmara Bölgesi ve İç Anadolu Bölgesi’nin diğer bölgelerden anlamlı bir şekilde farklılaştığını vurguladı.