Güncelleme Tarihi:
Arı Okulları, “21. yüzyılın çocukları” felsefesiyle öğrencilerini geleceğe hazırlıyor. Eğitimi öğrenci odaklı hale getirmek ve sınıf içi ortamı duvarların dışına taşımayı hedefleyen okul, B-Flipped Learning (dönüştürülmüş öğrenme) yaklaşımını hayata geçirdi. Özel Arı Okulları ARGE Merkezi Danışmanı ve Çankaya Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Buket Akkoyunlu, okul ortamı dışında ders tekrarı ve pekiştirme ile tam öğrenmeyi gerçekleştirmeyi amaçlayan Dönüştürülmüş Öğrenme sistemiyle ilgili şunları söyledi:
EĞİTİMDE TEKNOLOJİK TERCİH
“Teknolojiye erişimin kolaylaşması sayısal yerliler olarak adlandırılan 21. yüzyıl öğrenenlerinin öğrenme ortamlarına ilişkin beklentilerini de değiştirmiştir. 21. yüzyıl öğrenenleri; öğrenme ortamlarının teknoloji ile donanımlı ve etkileşimli olarak düzenlenmesini tercih etmektedirler. Öğrenenlerin bu isteklerinin gerçekleştirilmesi, okulların teknolojik altyapısından, öğrenen ve öğretmen becerilerine kadar pek çok etmene bağlıdır. Bu nedenle, sayısal yerlilerin beklenti ve gereksinimlerinin dikkate alınarak öğrenme ortamlarında bir dönüşüme gidilmesi zorunlu olmuştur. Ayrıca, 21. yüzyıl becerilerinin etkili bir biçimde kazandırılması, öğrenme ortamlarının sınıf duvarlarının dışına taşınmasını da beraberinde getirmektedir.
ÇEVRİMİÇİ ORTAMLARDA KULLANIM
Bu dönüşümde, teknolojinin sağladığı olanakları öğrenme ortamlarına uyarlarken çağa uygun, kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu alabilen, gereksinimlerinin farkında olabilen öğrenciler yetiştirmek amaçlanmalıdır. Merkezinde etkileşim ve bireyselleştirilmiş öğrenmenin yer aldığı dönüştürülmüş öğrenme de bunlardan biridir. Arı Okulları olarak dinamik ve etkileşimli sınıf içi ortamlarımızda kazanılan bilgi ve becerilerin kalıcılığını artırmak amacıyla tekrar aşamasında, Dönüştürülmüş Öğrenme yaklaşımını; ARGE, Eğitim Teknolojileri Merkezi (ETM) Uzmanları ve zümre öğretmenlerinden oluşan bir ekiple çevrimiçi ortamlarımızda kullanmaya başladık.”
BİREYE ÖZEL BİR YAKLAŞIM
“Kullandığımız bu yaklaşım, her öğrencimizin gereksinimi doğrultusunda yararlanabileceği bireye özel bir yaklaşımdır. Bu model ile öğretmenlerimizin verdiği eğitimler, video çekimleri ile kayıt altına alınarak öğrencilerimizin ulaşabilecekleri çevrim içi ortamlara yüklenmiş ve sınıf dışından içeriğe erişimleri sağlanmıştır. Öğrencilerimize; derslerde işlenen konulara yönelik kazanım bazlı sınıflandırılmış kısa anlatım videoları ile çevrim içi ortamlarda diledikleri kadar ders tekrarı yapabilecekleri esnek bir ortam sunulmaktadır. Öğrencilerimizin eksik olan kazanımlarını tamamlamak amacıyla okulda yapılan sınavların sonuçları analiz edilerek ilgili kazanımlar belirlenmektedir. Her öğrencimiz okulda yapılan etütlerin yanı sıra kendisi için belirlenen eğitim videolarını da izleyerek eksiklerini tamamlamaktadır.”
ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYONLARI ARTTI
“Kendi öğrenme hızına göre, öğrenme sorumluluğunu alarak ve sınıf dışında tekrarı yaparak sınıfa gelen öğrencilerimize; ders videolarının çevrim içi ortamlara yüklenmesi dışında; kalıcılığı artıracak, transferi sağlayacak yeni materyaller sunularak sınıf içi etkinliklerin içeriği değişmiş, öğrencilerimizin motivasyonları artmıştır. 21. yüzyıl öğrenenlerinin yaşamlarında anahtar rol oynayan teknolojinin; öğrenme amacıyla etkin olarak kullanılması, öğrencilerin derse olan ilgi ve motivasyonlarını artırmaktadır. Bu yaklaşım ile öğrenciler, bireysel olarak öğrenmelerinin sorumluluğunu almaları ile birlikte sınıf içi öğrenme ortamlarında öğretmenleriyle daha etkin ve verimli olarak süreçlerini tamamlamaktadır.”